På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Sitter och klurar på att göra ett par JA37 Viggen "Black Knight"
Trimmen är lätt att maska och måla men siffror och emblem är också i guld och lite svårare...
Tänkte att det fanns någon som kunde skära till vinyl masker för trekronor emblem och siffror samt "fara" trianglar att vid luftintagen.
Faratriangeln med framförallt texten i den känns som det kan vara i minsta laget för att få till en bra mask av. har inte provat att skära så smått men det är nog gränsfall.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Först kanske man ska avgöra om det verkligen är guld eller gult? Ping Niklas Knutzén.....du fotade ju Black Knight vad minns du av färgerna på stencilerna?
Faratriangeln var i guld. Vissa småtexter behölls i sitt naturliga tillstånd, och vissa målades om i guld. Jag har ett gäng bra detaljbilder, så den som önskar kan PM:a mig, så delar jag dessa på nåt sinnrikt sätt, typ floppydisk eller så..