Hej
Det var riktigt tråkigt milt sagt med den senaste sprickan men kan förklaringen vara så enkel att det föreligger alltför stora spänningar i modellen, att det inte spelar roll vad du än gör för att stadga upp det, att du bara skjuter upp det "oundvikliga"? Någon annan mer tradionellt skolad i vektorer och hållfastighet får gärna hoppa in i "debatten". Hur som haver så hoppas jag att du landar i ett beslut som känns rätt för digm, där mitt tips är att gå på magkänslan, vilket förhoppningsvis leder till bättre "byggglädje".
Mvh
Göran
Airfix Short Sunderland, nej Sandringham
Re: Airfix Short Sunderland, nej Sandringham
Skumt!
Har den legat "på rygg" annars begriper jag inte hur den ska ha inneboende krafter att spricka i kölen
Z
Har den legat "på rygg" annars begriper jag inte hur den ska ha inneboende krafter att spricka i kölen
Z
Den hade intagit ryggläge på bordet. Nu struntade jag i att försöka pressa ihop delarna för att limma ihop dom. Jag fyllde istället sprickan med superlim och bakpulver och hoppas att delarna hade satt sig i ett mindre spänt läge. Jag limmar med etylacetat men tycker inte att det smälter den här plasten något. Har köpt en Tamiya extra thin lim för att testa om det är något att ha nu när det är svårare att få tag på etylacetat. Jag drog på en sträng Tamiya på skarven bakom sprickan och det sprack upp direkt vilket tyder på att delarna inte smält ihop bra. Kanske jag borde starta om med en Italerisats istället men jag vet inte om motivationen finns för det.
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Ta en titt på Special Hobby istället om du ska börja om då deras är de nyaste och där den första kom 2019. Kolla bara byggbeskrivningen här på en av dem så får du ett bra hum om hur den är.
https://www.scalemates.com/products/img ... ctions.pdf
https://www.scalemates.com/products/img ... ctions.pdf
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young