La Grande Guerre
Re: La Grande Guerre
Jag skulle inte behöva så många färgburkar till en figur i 1/72, men det är bekvämt! Jag kan verkligen rekommendera Scale 75 för penselmålning, som jag använder till hästarnas utrustning: rik på pigment, torkar helmatt. Fantastisk att jobba med!
En figur klar, återstår 29 stycken!
En figur klar, återstår 29 stycken!
- Bilagor
-
- 08870E2B-BE8D-4664-8E04-EF0341F438F7.png (9.57 MiB) Visad 4768 gånger
Och så, den färdiga modellen! Det blev till slut en bas ifrån Vallejo!
Senast redigerad av mivan den 07 jul 2021, 16:07, redigerad totalt 2 gång.
Det här blev makalöst snyggt!
Jag håller med om Scale 75. Deras färger är väldigt bra för pensel. De torkar inte heller lika snabbt som andra akrylfärger, t ex Vallejo, vilket jag tycker är en fördel.
Alla hattar av!
Jag håller med om Scale 75. Deras färger är väldigt bra för pensel. De torkar inte heller lika snabbt som andra akrylfärger, t ex Vallejo, vilket jag tycker är en fördel.
Alla hattar av!
holst
CU@C4
CU@C4
Tack, Holst! Glad att du gillade slutresultatet!
-
- Namn: Lennart Alvhult
Oj så snyggt det blev . Mycket pill med det där figurerna .//Lennart
Tack, Lennart! Jag målade ett moment i taget för att rationalisera, men det tog ändå en jäkla tid!
Snyggt! Men blir lite trött på figurmålning bara av att titta på alla figurerna du har knåpat ihop.
Inte så tokigt slutresultat. Gratulerar till att du tog det hela i mål.
Eller vänta lite nu...en sak till kanske återstår. Varför inte placera ett barn med mamma, något rött och grönt i färgskalan för att bryta med allt det blå och grå, på den tårtbiten som ekar tom med sin trottoar. Det blir en kontrast i färg och riktning samt skildrar männen som gå i krig och de som blev kvar i stan.
Eller vänta lite nu...en sak till kanske återstår. Varför inte placera ett barn med mamma, något rött och grönt i färgskalan för att bryta med allt det blå och grå, på den tårtbiten som ekar tom med sin trottoar. Det blir en kontrast i färg och riktning samt skildrar männen som gå i krig och de som blev kvar i stan.
Stellan Schroeder Englund
-
Många gubbar blev det! Ett fint diorama, snyggt målat i den där lilla skalan.
Håller med dig om färgerna från Scale75, dom kan skikta sig i flaskorna ibland men jag har investerat i en "färgskaknings maskin" det löser det problemet.
Anders E
Håller med dig om färgerna från Scale75, dom kan skikta sig i flaskorna ibland men jag har investerat i en "färgskaknings maskin" det löser det problemet.
Anders E
Tack, grabbar! Micke Byström (M3) har lärt mig kämpa till slutet! Det kommer att dröja innan jag ger mig i kast med småskalig figurmålning igen! Jag ska följa ditt råd, Stellan, och tillfoga en kontrasterande färgklick i stadsbilden, trots att jag inte nödvändigtvis tillämpar ”horror vacui” i konsten!