37 Viggen splinter

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Håkan F
Namn: Håkan Frid

Re: 37 Viggen splinter

Inlägg av Håkan F »

Som klargörare på AJ37 minns jag att vi ibland tvättade dem, med vattenslang, tvättmedel och piasavakvast...
Däremot vet jag inte hur ofta de fick ny lack, om ens någonsin.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tjoho alla Viggen fanatiker!
Jag har några frågor igen ang AJ viggen.

På bomblavetterna under magen, vad exakt kunde bäras på dessa? var det bara RB05? Fanns det olika storlekar på fälltankar till Aj?
"kulan" längst ut på stjärten är det något optiskt eller så?
Lennart

Inlägg av Lennart »

Kulan är radarvarnare Henke, den sk "Ugglan .Men den skall inte vara helt rund , fila den lite kantig i sidorna. /Lennart
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack Lennart! En helt annan grej jag tänkte på och det är dekaler!!. Airfix dekalerna är inte så bra tycker jag. Ska jag köra med two bobs? jag tycker inte den blåa rundeln håller samma blå som Airfix vs TB. vilket är egentligen rätt? Fanns det olika "nyanser" ?

Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Kolla med Max,Flying colour har väl Viggen dekaler?Lennart
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Lennart skrev:Kulan är radarvarnare Henke, den sk "Ugglan .Men den skall inte vara helt rund , fila den lite kantig i sidorna. /Lennart

Tänk bara på att radarvarnaren ser olika ut på AJ och JA-familjen. Nu vet jag inte vilken version du ska bygga, eftersom bilden du länkade till på den splinter-kammade 37an är en AJ/SH, och den grå är en JA. Men säg till om du behöver nån bild, jag kan nog leta fram en från båda versionerna.. :)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Det blev en AJ med splinter. Lägg gärna upp en bild. man kan ju ändra i efterhand ändå.
Skriv svar