La Grande Guerre
La Grande Guerre
Bonjour!
Nu äntligen, efter att lovat tillverkaren resultat, är det dags att påbörja arbetet med ett dioramabygge i 1/72.
En marscherande fransk trupp, kavalleri, pansarbil och kanske en dubbeldäckare. Figurerna i vitmetall och resin är från brittiska WD. Jag tänkte använda en gammal rubank som bas för dioramat, inte som arbetsverktyg.
Nu äntligen, efter att lovat tillverkaren resultat, är det dags att påbörja arbetet med ett dioramabygge i 1/72.
En marscherande fransk trupp, kavalleri, pansarbil och kanske en dubbeldäckare. Figurerna i vitmetall och resin är från brittiska WD. Jag tänkte använda en gammal rubank som bas för dioramat, inte som arbetsverktyg.
- Bilagor
-
- Kavallerist i vitmetall från WD
- 99E0AF73-5CA9-4B37-A941-324DFB078114.jpeg (2.09 MiB) Visad 7715 gånger
-
- Highlights direkt ifrån sprutan
- 56640692-8291-4A00-B9D5-2E80942395C6.jpeg (482.74 KiB) Visad 7715 gånger
Senast redigerad av mivan den 23 apr 2021, 10:26, redigerad totalt 2 gång.
Re: La Grande Guerre
Det här blir superfräckt.
Figurerna ser bra ut. Häts kan vara lite ojämna i kvaliteten så de bör kanske gå bakom WDs.
1VK är kavalleriets sista strid och slutliga undergång.
Jag ser fram emot detta.
Figurerna ser bra ut. Häts kan vara lite ojämna i kvaliteten så de bör kanske gå bakom WDs.
1VK är kavalleriets sista strid och slutliga undergång.
Jag ser fram emot detta.
holst
CU@C4
CU@C4
Tack, jag känner mig upprymd av projektet!
Missvisande beträffande Häts deltagande! Jag kommer endast använda mig av deras utmärkta box art! Alla (50)figurer är från supertrevliga WD models!
Missvisande beträffande Häts deltagande! Jag kommer endast använda mig av deras utmärkta box art! Alla (50)figurer är från supertrevliga WD models!
Ren och skär galenskap. Betrakta detta som en avhyvling. Ni tilldöms att plugga grundkursen i hyveletymologi https://sv.wikipedia.org/wiki/Hyvel
Stellan Schroeder Englund
Om vi inte gör det Stellan? Ska du då Rubanka skiten ur oss??Stellan skrev: ↑23 apr 2021, 18:21 Ren och skär galenskap. Betrakta detta som en avhyvling. Ni tilldöms att plugga grundkursen i hyveletymologi https://sv.wikipedia.org/wiki/Hyvel

//M3
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Nä, jag kommer att klotsas om som ingenting.Lerxzt skrev: ↑24 apr 2021, 05:42Om vi inte gör det Stellan? Ska du då Rubanka skiten ur oss??Stellan skrev: ↑23 apr 2021, 18:21 Ren och skär galenskap. Betrakta detta som en avhyvling. Ni tilldöms att plugga grundkursen i hyveletymologi https://sv.wikipedia.org/wiki/Hyvel![]()
//M3
Stellan Schroeder Englund
En avhyvling så tidigt i processen!? 

Voilà! Den första kavalleristen i 1:72 klar, förutom montering av lansen! (Och, nej! Inte flygplanet)
- Bilagor
-
- 1E562109-61BB-4FA2-AF0B-D9A551E15BBC.png (11.55 MiB) Visad 7461 gånger
Snygg! Blir lite sugen på att testa figurer från WD.
När det gäller WW1 är de de bästa på marknaden i 1/72!