Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Efter seriösa målningsövningar och färgtester på överblivna Vampire-vingar samt krampkänningar i avtryckarfingret blev det skarpt läge igår kväll. Helt klart nöjd med resultatet.
/Daniel
Senast redigerad av daza den 04 sep 2024, 18:32, redigerad totalt 1 gånger.
André, det skulle kunna vara Silver Wings 1/32 med en jättestor tandpetare och krokodilklämma
Magnus, det är i grunden Gunze spätt 50/50 med levelling thinner plus en skvätt Tamiya blank klarlack. Sedan är det spätt lite ytterligare "på känn" tills det blev en bra sprutbild. Utgick från ca 0,8 bar på kompressorn och finjusterade med strypventil på slangen. Den brunröda behövde lite högre tryck än den gröna för att bli bra av någon anledning. Höll en papperslapp bredvid för att kolla sprutbilden inför i princip varje fläck innan jag flyttade över till modellen.
Jag får panikkänslor och tryck över bröstet bara jag tänker på den här typen av kammo. Du borde inte lägga ut sånt här. Det inverkar på menligt på min hälsa.
Med det sagt så är det ett mästerligt bygge. Att kolla sprutbilden inför varje fläck är tålamodskrävande.