Jag bygger i princip en modell om året. Och givetvis handlar det om julvadet med tre andra byggare. Den som blir klar vinner en julmiddag. I år ansvarade Erik för vad som skulle byggas.
Modellerna delades ut på julmiddagen 2019. De dystra förpackningarna dolde ett ännu dystrare innehåll. Hitachis entreprenadmaskiner.

Egentligen fick jag en grävskopa. Men jag bytte med Berggren eftersom alla vet att det är hjullastarbyggarna som får de snygga brudarna. Om det nu varit några brudar närvarande. Och om de i så fall varit intresserade av modellbygge.

Det blev en del gnäll och gnöl över att det inte blev något gråbrungrått men under några minuter så det ut som om vi skulle bli klara allihop. Kanske. Om man anstränger fantasin lite.

Hur som helst, så här blev min. Det är nya Hasegawa modeller så själva modellen är bra. Men vissa moment skapade rätt mycket ångest, bl a dekalerna som ramar in rutorna. Och däcken som är i vinyl. Jag ser på några bilder att jag måste justera däcken på fäljarna något. Annars är jag nöjd. Och jo, det var ett rätt kul bygge när jag väl kom igång.