Var på MJ Hobby i Västberga igår och införskaffade en ny airbrushkompressor istället för min gamla öronbedövande Werther, och då fick en burk "Dark brown for green vehicles" följa med hem också. Ska bli intressant!
Dekalerna börjar komma på plats. Den enkla vägen här hade varit att köpa Moose Republics dekaler, och så ska jag göra nästa gång jag bygger en Mosquito... Nu blev det en salig blandning av vad jag hade hemma dvs. lådans dekaler, Maestros J30-ark och kronmärken/siffror från Flying Colors. Maestro-dekalerna tror jag att jag köpte samtidigt som byggsatsen på något Open för längesedan, och de var nog inte helt purfärska då heller. De har inte åldrats med någon direkt värdighet. De är tunna men stenhårda och Micro Sol har liten eller ingen påverkan på dem.
Blev därför så att jag tog småtexter från lådans ark (30041 ska ha haft de engelska texterna kvar) och kompletterade med några texter från Maestro. Kodbokstäverna och divisionsemblemet är från Maestro men jag har bytt ut kronmärken och siffror till Flying Colors. Största problemet var det lilla "H"-et på den dubbelkrökta ytan på nosen, men det blev ok till slut.
Propellrarna ser just nu ut som något från lösgodisdisken.
/Daniel