Gloster Meteor F.8 på Försökscentralen
Gloster Meteor F.8 på Försökscentralen
Efter en del trubbel med att få till lite skarvar och junk så beslöt jag att den skulle ned från hyllan och upp på målarbordet istället. Airfix Meteor F.8 i 1/48. Den ursprungliga idéskissen följdes till punkt och pricka, så här blev det till slut:
Stellan Schroeder Englund
Re: Gloster Meteor F.8 på Försökscentralen
Dom svarta ränderna är för test av katapultstol? Jag antar att detta är innan första provet. 
Riktigt snyggt bygge.

Riktigt snyggt bygge.
Nänänä, försök inte att komma med någon logiskt hittepå om detta nu. Detta är FC vi pratar om, allt möjligt sköts och fälldes från denna men piloten blev allt kvar.
Tack, förresten!
Tack, förresten!
Sjukligt snygg. Ascool individ! Lite svärdfisk över den nosen! 

Några fler bilder. Antar att det finns en begränsning i antalet bilder eller hur mycke de väger då jag inte lyckaes lägga in dem tidigare. Dekaler från Flying colors, Red Bolt, Airfix. Färger från Vallejo. Instrumentsprötet i nosen är från Maestro, egentligen till Lansenprototyp. Alla dekalerna satte sig rigtigt fint, de från Airfix var helt fantastiskt tunna och fina och ser ut som målade.
Tack för det, Henrik. Kan vara så att något ytterligare md skarp nos kommer framöver

Stellan! BÄST! Gillar idén, gillar looken, gillar ditt genomförande, bra modellbygger rakt igenom! Och kul att du är igång och bygger
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
Tack, Magnus! Tack vare ditt tips så fick jag bort kladdet på klarplastdelarna.
-
Den har jag sett i verkligheten, modellen alltså.
Superfint bygge, fin finish på den där metallfärgen.
Anders E
Superfint bygge, fin finish på den där metallfärgen.
Anders E