Tack Henrik

Tänkt fel låter rimligt

Tack Henrik
Tack Björn!Björn Fransson skrev: ↑06 mar 2020, 14:55 Imponerande bygge, har följt det men inte kommenterat så mycket. Imponerande också att du håller ut, har satt igång tre och bara lyckats avsluta en (efter en låååååång paus). De ser lättbyggda ut i början, men fasiken var mycket meck det är med dem - och det även utan alla resindelar. Så bara att få ihop den är imponerande. Och kul, eftersom MiG-23/27 är ett av mina absoluta favoritflygplan. Ska se om jag inspirerad av detta kan få tummen ur och avsluta min indiska tjugosjua och ukrainska 23MLD under våren.![]()
Tack Urban
Aha, mysteriet löstBjörn Fransson skrev: ↑30 mar 2020, 13:54 Ja, jösses! Imponerande, verkligen! Och att rista linjer på den där är inte lätt, de är ju rätt grunda på många ställen. Tittade lite bakåt i dina inlägg och kan förklara mysteriet med det saknade hålet för den främre pluggen på ryggfenan. Det finns ju även en utgåva av ML/MLD-varianterna med kort fena. Trumpeter använder samma ovandel till kroppen, så därför har de inte gjort något hål där, utan man får öppna det själv (det finns en markering på undersidan) när man bygger de tidiga varianterna med den långa fenan.