Här är jag igen, den här gången med en riktig WIP. Min ambition är att dokumentera hela bygget, från början till slutet.
Aktuell byggsats är den här: https://www.cybermodeler.com/hobby/kits ... 1042.shtml
En enkel, billig modell som även kommer att fungera som en provbädd för några tekniker som jag har sett här och där och gillat.
Nu kör vi!
Bygget börjar med "kontoret", som vanligt. Och här kommer första tekniken som ska testas: Chipping med hårspray, vilket innebär att alla små bitarna målades med Hu56 aluminium som grundfärg:

Jag blev inte imponerad på Humbrols färg och jag har ingen aning hur den kommer att se ut under den gröna sen. Men vi får se hur det ska bli.
Nästa tekniken har med vingarna att göra. Den delen av vingarna som ligger närmast kroppen brukar stå ut med ganska mycket. Hittills brukar jag använda en silver penna för att göra lite chipping i efter hand. Men nu tänkte jag använda aluminiumfolie under färgen (flygplanet kommer att målas i olive drab). Med hjälp av microsols micro metal foil adhesive limmade jag två små bitar aluminumfolie på två paneler på varje vinge.

Ser rätt ok, tycker jag. Det som oroar mig är huruvida färgen kommer att fästa på aluminumfolien eller inte. Det ska bli kul att se...

Tack för er tid. God natt på er.