HAHAHAHAHAAHAHAHAHAUrban Gardini skrev: ↑06 jan 2020, 01:56 Du måste ha fått en Aires hjulbrunn avsedd för en F-111 istället. Det är som fan det där när de inte ens kan packa ner rätt delar i förpackningarna...
MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48
Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

Idag målar vi!
Målade hjulhusen med MRP-49, Light grey blue för hjulbrunnar tydligen
Jäkla fina brunnar alltså...sicka detaljer.

Målade cockpit i den klassiska MiG tukosa....Gillades inte av kameran, särskilt inte mot den bakgrunden

Yahu PE jämfört med Aires resin...Det får bli Aires hela vägen, målad ets är för platt helt enkelt, inget djup!

Vidare till knallpallen
Måalde först med flanker ljusblå...

Sedan ljusgrått på huvudstädet och sätet.

Detaljmålning

Lite wash, pigment och torrborstning ...klar
Ritade stencilerna på huvudstödet med penselpennor.

Imorgon börjar jag med sittbrunnen tror jag.
Limma lugnt!
Målade hjulhusen med MRP-49, Light grey blue för hjulbrunnar tydligen

Jäkla fina brunnar alltså...sicka detaljer.

Målade cockpit i den klassiska MiG tukosa....Gillades inte av kameran, särskilt inte mot den bakgrunden

Yahu PE jämfört med Aires resin...Det får bli Aires hela vägen, målad ets är för platt helt enkelt, inget djup!

Vidare till knallpallen
Måalde först med flanker ljusblå...

Sedan ljusgrått på huvudstädet och sätet.

Detaljmålning

Lite wash, pigment och torrborstning ...klar

Ritade stencilerna på huvudstödet med penselpennor.

Imorgon börjar jag med sittbrunnen tror jag.
Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work 

-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Jag håller med om resin kontra målad PE i skalan, det blir för tvådimensionellt helt enkelt. Däremot så tycker jag att målad PE i 1:72 fungerar rätt så bra.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
Det kan jag nog hålla med om....1/72 är verkligen pluttigt att måla om man är över 12Urban Gardini skrev: ↑06 jan 2020, 22:31 Jag håller med om resin kontra målad PE i skalan, det blir för tvådimensionellt helt enkelt. Däremot så tycker jag att målad PE i 1:72 fungerar rätt så bra.

Vilken supersyn man hade när man var liten alltså. Minns att jag byggde en Italeri RF-4F i 1/72. och den hade ett litet vapen på sidan av luftintaget där det stog på franska :"Voir c'est savoir".....att se är att veta.
Skulle jag försöka läsa det nu så skulle mina ögon explodera

-
- Namn: Johan Elvin
Min senaste erfarenhet av Aires resin så passade allt klockrent (Kitty Hawks JAS 39C)
jag tror att dom har bättrat sig på sistone vad det gäller passformen.
Vad det gäller Yahus PE och Aires Resin så hade jag nog försökt att kombinera dessa med varandra. Yahus PE ser ju helt otroligt detaljerat ut.
Vad det gäller Yahus PE och Aires Resin så hade jag nog försökt att kombinera dessa med varandra. Yahus PE ser ju helt otroligt detaljerat ut.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Mm....vi får se vad jag landar i.Johan Elvin skrev: ↑07 jan 2020, 12:18 Min senaste erfarenhet av Aires resin så passade allt klockrent (Kitty Hawks JAS 39C)

Jisses vilket vansinnestempo du har! Jag hinner knappt läsa tråden förrän du gjort något nytt.
Men fint blir det.

Men fint blir det.
holst
CU@C4
CU@C4
Hahaha, tack Peter

äh 20-30 minuters byggande om dagen och så en uppdatering...det är bra för den mentala hälsan

En liten uppdatering...
Jag detaljmålade etset

Och resin IPn

Så blev det ihopsatt,washat och mattlackat

JAg märkte en viss förvåning hos andra modellbyggare över att jag inte föredrog att använda Yahus fina färdigmålade ets.
Jag får förklara mig lite här känner jag
SÅ här är det, det är min alldeles personliga åsikt och jag har absolut inget emot om andra tycker och gör annorlunda.
det här gäller bara mig
JAg tycker färdigmålad ets är tråkig, platt och livlös...och perfekt. Visst man kan vädra den men det ger inte samma känsla som jag
oftast har i övriga cockpit, det sticker ut som något som inte hör hemma. Så jag föredrar att måla min egen ets för det
känns bättre för mig. Jag är inte ute efter perfektion utan för att jag själv ska bli bättre och bättre.
Visst samma argument kan användas för all eftermarknad men allt som jag kan måla själv gör att jag blir bättre och nöjdare
med det JAG presterar.
Hoppas ni förstår och det absolut inte ett debattinlägg utan hur JAG gillar att göra saker
Limma lugnt!
Jag detaljmålade etset

Och resin IPn

Så blev det ihopsatt,washat och mattlackat

JAg märkte en viss förvåning hos andra modellbyggare över att jag inte föredrog att använda Yahus fina färdigmålade ets.
Jag får förklara mig lite här känner jag

SÅ här är det, det är min alldeles personliga åsikt och jag har absolut inget emot om andra tycker och gör annorlunda.
det här gäller bara mig

JAg tycker färdigmålad ets är tråkig, platt och livlös...och perfekt. Visst man kan vädra den men det ger inte samma känsla som jag
oftast har i övriga cockpit, det sticker ut som något som inte hör hemma. Så jag föredrar att måla min egen ets för det
känns bättre för mig. Jag är inte ute efter perfektion utan för att jag själv ska bli bättre och bättre.
Visst samma argument kan användas för all eftermarknad men allt som jag kan måla själv gör att jag blir bättre och nöjdare
med det JAG presterar.
Hoppas ni förstår och det absolut inte ett debattinlägg utan hur JAG gillar att göra saker

Limma lugnt!

Cockpit dags!
Detaljmålade cockpit.

Sedan en grå wash.

Torrborstning och mattlack.

Limmade ihop kontoret...

KNallpallen bara gled rakt in

Här är cockpoit delarna, fortfarande ingen HUD på för JAG VET ATT JAG BRYTER AV DEN innan vindrutan är på plats

Limma lugnt!
Detaljmålade cockpit.

Sedan en grå wash.

Torrborstning och mattlack.

Limmade ihop kontoret...

KNallpallen bara gled rakt in

Här är cockpoit delarna, fortfarande ingen HUD på för JAG VET ATT JAG BRYTER AV DEN innan vindrutan är på plats

Limma lugnt!