37 Viggen splinter

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lennart

Re: 37 Viggen splinter

Inlägg av Lennart »

Senast redigerad av Lennart den 02 jul 2012, 06:52, redigerad totalt 1 gånger.
Lennart

Inlägg av Lennart »

Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Mera Viggendetaljer/Lennart
Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack Lennart! Perfekt att ha dessa bilder när man bygger.

En annan mer allmän fråga jag har: varför är det 2 olika vertikala fenor med i ESCI/Airfix? Är det så enkelt att det är en för JA och en för AJ?

Sen slutligen så undrar jag om någon har nått tips om en schysst individ att göra? Nån med riktigt sletet splinter, men som fortfarande var i bruk.
Lennart

Inlägg av Lennart »

Helt rätt,fena för AJ och JA. Jag skall kolla mina Viggen bilder mer noga Henrik,så kan jag maila dig bilder.På tal om sleten,du skall se 37 905 som står utanför brand och räddning F-21.Det skär i hjärtat,den är gulaktig skabbig och bedrövlig.Har stått ute i flera år i väder och vind.Nu har den sällskap av 37041,som ser ledsen ut även den.Lycka till med bygget.Jag vet vad du har framför dig ;) Har du tillgång till noshjul från en gammal Monogram F-4 Phantom 1/48, så använd dem till ditt Viggenbygge./Lennart
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack för tipsen Lennart! ja Ja maila bilder om du kan. Skulle oxå vara intressant att se 905. Man kan ju få lite tips om HUR slitet det kan bli! :-)

Ja jag ska kolla det där med hjulen Lennart.Jag undrar om det inte är samma hjul som på en starfighter oxå?
Lennart

Inlägg av Lennart »

Det går ju inta att fota tyvärr ;) ;) Nja,Starfighterhjulen blir inte bra.Det har alldeles fel fälg.Men fälgen på F-4orna från Monogram ser perfekt ut.Har sett bilder på tidiga Viggar med upphöjd slitbana på nosdäcken. Har kollat mina bilder,och inte funnit någon sliten ännu.Men vet att jag sett en individ från F-6 i splinter som var rätt så
sliten.Kan ha haft individ Nr 17?? Med reservation för minnet/Lennart
Lennart

Inlägg av Lennart »

Hittade bilden på nosdäck med upphöjd slitbana i alla fall.Vet ej vilken individ detta är ,eller hur länge det nosdäcken fanns.Men senare plan har ju saipning i däcken.
Lennart
Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Ah, jo jag har nog äkta gummihjul med upphöjd slitbana! dom bör fungera. jag tror även jag har aluhjul i precis den där varianten av nos hjul. Ska genast kolla upp det!!

Nån riktigt sleten är väl denna viggen!
Bild

Eller så har jag sett 51:an från F21 på bild den var riktigt möglig sista turen! hihi..
Skriv svar