Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Kanon snyggt..i dubbel bemärkelse
Den själva roterande överdelen, dvs tornet har du fått till riktigt bra måste jag säga. Det SER faktiskt ut att väga tungt som f-n! Gymt jobb!!
Ja bilderna är inte helt rättvisa. I min famtida hobbyverkstad ska jag ha bättre belysning för fotografering än vad jag har nu.
Färgerna på bilderna är lite plattare än i verkligheten.
Självfallet kommer den med på torsdag! Hoppas hinna fixa till några detaljer till innan dess.
Riktigt fina färger och toningar du har fått till med coola detaljer. Hur har du gjort patronbältet?
Om man får säga något som bara är en ren smaksak, så kanske lite mer washer för att få mer djup i vagnen? Sen kanske lite mer skit nedtill?
Jag har också en sånhär som jag har lekt lite med, men kan man alltså få hjulupphägningen fungerande? Dvs lekbar? Eller är det frulleband som spökar på dina bilder?
Patronbältet är från Tasca. Har bara böjt till det med fingrarna.
Fick vara ganska försiktig och ta det lugnt.
Uppskattar dina tankar!
Har suttit länge och tittat på den här vagnen och kännt mig väldigt osäker på hur jag ska gå vidare med vädringen. Har försökt granska dina byggen för att lista ut hur sjutton du gör med dina vagnar =)
Visst är det frulleband. Men fjädringen är fullt fungerande. Eller ja... beror på hur man ser det. Efter lite lera och våldsam behandling så är fjärdringen fortfarande rörlig men inte klockren.
På sista bilden kan man se hur det sista hjulet inte riktigt är i linje med övriga. Det beror på att svängarmen krupit ur en bit. Ska justera det när allt annat är klart.