The Baron and his Fünfdekker Fokker släpptes 1971, jag lyckades få en ett par år senare och byggde den rätt ut ur lådan. Troligen utan att måla den. Den var ju redan röd. Efter några år bestämde jag mig för att ta bort två vingar och V8-motorn för att få ett Triplane. Jag målade den då grön och röd som boxarten på Revells 1/72-sats.
Jag har velat bygga den igen i många år och 2005 hittade jag en gammal byggsats till ett rimligt pris så jag byggde ett Triplane igen. De gamla byggsatserna hade självhäftande klistermärken så jag gjorde nya dekaler till den. Jag ville ha en sats till för att bygga som en Fünfdecker med V8 också men jag tyckte att satserna var dyra men till slut släpptes den av Revell igen.
Jag tror att jag behöver en tredje sats. Jag lyckades inte bygga V8-versionen. När jag hade en V8 kvar från Triplane-byggandet bestämde jag mig för att göra det här till ett dubbel V8-plan.
Så efter att ha väntat alla dessa år på att bygga den misslyckas jag.
Men slutligen lyckades jag avsluta ett bygge. Den har surat på skrivbordet i månader i väntan på hjulen och propellern.