Vi kan börja med att vara brutalt ärliga: modellen kom igår så jag har inte hunnit stirra jättelänge på den men en första bedömning ger vid hand att det här är en modell för den som VERKLIGEN vill ha en S 12 eller He-114 i någon form (alternativen är Airmodels vacuum-modell, Top Guns eller Planet Hobbys resinmodeller eller masochistens självklara val: Mach 2). VERKLIGEN vill ha en, för den är inte värd tjockänden på en femhundring på långa vägar. Det här är en halv-OK shortrun med en sunkig huv som kostar runt en femhundring, ge och ta en femtilapp beroende på var du shoppar.
Färdiggnällt, mot ett S 12-bygge!

Riktigt schysst låda! (Går du inte igång på svenskt så kanske rumänskt funkar?)

Plast...

...mera plast..

...riktigt fina dekaler och faktiskt masker till den hemska huven!

Och så finns det, trots den något udda förebilden, lite referenser att tillgå! Speciellt "Kontakt" måste vara bra, i ledarspalten kan man läsa att "Var för sig representerar redaktionens medlemmar ett enormt kunnande som samlat är av oskattbart värde." Jag bugar mig OERHÖRT DJUPT av vördnad i riktning mot Göteborg...
Vi hörs snart igen, dags att fila lite plast!
Hälsningar
Magnus
Allmänpraktiserande Universalsnille samt Levande Legend (känner mig, inspirerad av Kontakt, lite onsdags-ödmjuk...)