TM-3-12

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

TM-3-12

Inlägg av Lennart 12 »

Någon som laddat ner något från denna sida? Funderar på om man skulle kunna använda den italienska järnvägs kanonen , och bygga om den till den ryska TM- 3 -12 ? //Lennart

http://e63papermodel.altervista.org/download.html
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: TM-3-12

Inlägg av magnusf »

Jag provade att ladda ner, inga problem med det, men modellen ser inte helt skitenkel ut att få ihop (jag högg Fiat-lastbilen, järnvägskanonen är nog inte enklare :) ). Jag skulle kalla det ett givet Lennart-projekt och bänka mig för att kolla in bygget :) !

Hälsningar

Magnus
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Kul kul, Magnus, man måste ju ha framförhållning :) Var enkel som sagt att ladda ner . Nej kanonen ser inte lättbyggd ut, men det blir intressant . Skall du föra över delarna till Pc?
Jag kommer nog att prova det, den dagen jag börjar bygga. Tack Magnus :) //Lennart
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jag ska inte göra ett j-a dugg med den där modellen :) ! Tankade ner den av ren nyfikenhet, det är alltså 20 A4-ark med små j-a pryttlar att printa och klippa och limma ihop. Helt vansinnigt :) !

M
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Ha ha ha ha, nåväl, då kan du ha den som avskräckande exempel , när du tycker en injektions gjuten känns jobbig. Bara ta fram och titta på arken :D
//Lennart
Skriv svar