Tamiya Mustang, J 26 Blå Niklas 1/48
-
- Kontakt:
Re: Tamiya Mustang, J 26 Blå Niklas 1/48
Den var jättestor...
Det kändes i alla fall så när dekalen skulle på. Trodde faktiskt aldrig att det skulle funka, men till slut blev det bra.

Stod inför ett liknande problem på min eduard Spitfire när det gäller staget till trimtabben på rodret som skulle bli polkagrisrandigt. Micro Sol löste det bra men inte helt. Jag anar att orsaken till att dekalen förvrängdes lite beror på att det vita bara består av ett lager färg och det röda av två (rött med vitt under). Det röda lagret hade nog inte samma flexibilitet som det vita vilket gjorde att ränderna inte blev helt hundra raka...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

-
- Kontakt:
Re: Tamiya Mustang, J 26 Blå Niklas 1/48 - Klar (och nu även fotad)
Är dålig på att avsluta mina byggtrådar numera... Mussen var med på Open, men först nu kommer bilder även här:

Inget som gjorde något väsen av sig i resultatlistorna, men det var heller inte förhoppningen. Egentligen var ju detta bara ett test av en färg som inte gick att använda...
Men kul ändå, på tiden att jag fick en svensk Mustang i samlingen!

Inget som gjorde något väsen av sig i resultatlistorna, men det var heller inte förhoppningen. Egentligen var ju detta bara ett test av en färg som inte gick att använda...

För att vara så otålig när du började så kan man tycka att bygget drog ut en aning på tiden
! Stiligt Björn, den där kan man alltid sälja till mig
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
Har fortfarande inte byggt den där Mustangen... *ler* ...och känner att du höjde nivån för framtida J-26:or! 
Vänligast / André

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...

-
Snyggt bygge och ett bra avslut av tråden!
Du får göra ett nytt bygge där MrP färgen kan passa.
Anders E
Du får göra ett nytt bygge där MrP färgen kan passa.
Anders E
-
- Kontakt:
Tack alla! 
Anders: Ja, det blev MiG-25:an som blev testobjektet. Kanske inte det optimala med tanke på dess storlek... Men det gick hyfsat ändå.

Anders: Ja, det blev MiG-25:an som blev testobjektet. Kanske inte det optimala med tanke på dess storlek... Men det gick hyfsat ändå.
Det var ju synd att jag missade Open i år, Den där hade jag velat kika på, väldans snygg må jag säga.. Hoppas dock att den kommer ned till Artgot i september.
-
- Kontakt:
Tack! Jo, den kanske får haka på i höst. Inte så märkvärdig dock, mest ett kul mellanbygge, men Tamiya bygger ju i princip sig själva till bra resultat.