Jag kan bara konstatera att det är svårt, min bedömning är inte bättre än någon annans och det är bra att det fördes på tal så det blir ämne för diskussion, jag vet inte.

EDIT:
Några bilder på J 21 som visar vad som sannolikt borde vara en gul nos. Förklaringen kan vara att nosarna slets lite mer och att man målade om dem, det man ser är lite fräschare färg helt enkelt. Eller kan det till och med vara vitt, men det kan jag inte komma på någon rimlig förklaring till (eller an det vara något annat fabrikat på färgen?).

EDIT: Flygplanet är märkt J (med vit bård) då man ser hela bilden.
Jag vet inte om man kan se någon vit rand där mellan det "gula" och det gröna? Om man kan tänka sig att det är en vit rand skulle man med liknanade resonemang kunda tänka sig att flottiljsiffran på S 14 3-92 är gul medan, stationskoden är vit. Hur ljust ser nymålat gult ut, och hur ljust ser vitt ut? Det blir ju väldigt svåra frågeställningar (beror kanske på ljus, film och filter som vi omöjligt kan ha koll på). Man kan ju bara lägga samma de olika fakta eller indicier som finns till hands och göra en rimlig bedömning.
Tre "indicier" som lutade åt gula siffror:
* Flottiljsiffran ser lika vit ut (vilket kanske kan resoneras bort)
* Bilden i SFT 2015-5 tyde på att märkningen på motorkåpan såg ganska "mörk" ut (bild tagen med annan film eller vid ett senare skede, ser man siffrorna över huvud taget?).
* Märkningsbestämelserna (vad är det värt, man gjorde ju lite som man ville, eller viste inte hur det skulle vara)
Ett indicium på att det skulle vara vita siffror.
*Andra flygplan (eller är det bara ett?) var målade gul flottiljsiffra och vita stationskoder.
Jag funderade lite på vad de olika flygplanen hade för historia, kan något av dem nyligen märkts om, medan de andra behöll gammal märkning? Eller att man ändrade flottiljsiffran men lät stationskoden vara kvar. Det är också svårt att svara på eftersom serienumret på F3-92 är okänt/osäkert.
Jag fick förresten en text från intendent Anders Sandström på FVM när jag jobbade med instruktionerna till S14, ett urklipp:
Den 4 maj till den 11 maj förstärktes gruppen med en S 14 som tillhörde Spaningsgrupp VI från F3, som större delen av kriget var baserad i Boden och på F21 Kallax. Denna S 14 var märkt F3-92 och hade ”divisionsmärket” som föreställer en fotograferande same i fallskärm, åtminstone på vänster sida av flygkroppen (Bild bl.a. på sidan 23 i Kontakt 46). Det var målat 1943 av det värnpliktiga väderbiträdet på F21, Bengt Burman, på både denna stork och de tre S 17 som ingick i Spaningsgrupp VI. Troligen har ingen annan S 14 burit märket, men det vore roligt om man kunde hitta någon bild på S 17 med det! Att döma av texten i Kontakt 46 kan det finnas.
Det finns en del andra bilder på bla J 29 och J 22 som också visar olika märkliga nyaser av gult (särskillt tydlig på vissa ortokromatiska bilder) men det här är två som jag hade på rak arm. Problemet är att vi som så många gånger förr, vet vad vi borde förvänta oss, eller har en uppfattning om det.