Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
ztriker skrev:Jo, jag gillar Panzer IVor
Det e något speciellt med dem.
Du kanske kan få den lite ljusare med ett blått pansarfilter som fått en uns med vitt.
Spännande och se fortsättningen
Kent-Eric
Panzer IVor är nice! Har flera på lager. hade jag haft tid hade jag byggt alla på en gång
Tyvärr gör både den blanka klarlacken och bilden i sig att vagnen upplevs mörkare än i verkligheten. Men den är fortfarande mörk även IRL så ett filter hade alla gånger gjort susen men det skulle nog platta ut alla oljefilter och chipping och göra den platt. Kommer lägga på mattlack och håller då tummarna på att den blir lite ljusare av det.
Borde gjort den ljusare från början...
Det va en stilig IVa!
Själv kör jag med Panduros Ocean lack. Funkar skit bra. Kan varmt rekommendera. Blanda den med kranvatten så funkar den bra till färgsprutan.
Mattlack är ett måste eftersom jag gjort vagnen blank för att underlätta vädring med oljefärger.
Oljefärgerna gör vagnen mattare men inte tillräckligt. Har redan lagt på mattlack och mer bilder kommer inom kort.