Filmen Gasen i botten Herbie!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
ulv

Filmen Gasen i botten Herbie!

Inlägg av ulv »

Det jag vill veta är.
1,Var kan jag köpa filmen i fråga
2.Vilken årsmodell är VW-bubblan.
3.Vilken typbeteckning har den.
4,Vilka/vilken byggsatsfirma/firmor har bilen i byggsats.
Mvh
Ulf Larsson
F Porsche

Re: Filmen Gasen i botten Herbie!

Inlägg av F Porsche »

Hej

Jag tror att det handlar om en mängd olika bubblor faktiskt och att det byggt så många cloner att det är svårt att hamna helt rätt faktiskt.
Välj en bra modell i den skala du gillar och bygg är mitt råd.
Tamiya 1/24
Airfix 1/32
är mina spontana råd.

Vända fälgar är en utmaning i 1/24 men det finns kanske resin att köpa.

Google:
George Barris put together some of the most famous movie and television cars in history, including “Herbie”, the anthropomorphic star of the eponymous movies of the 1960s, 1970s, and every decade since. The car had a personality, could drive itself, and the movies showed its adventures with that classic Disney touch. The beloved VW bug was based on a L87 Pearl White 1963 Model 117 Volkswagen Type 1 Deluxe Sunroof model. It was distinguished by its unique red, white and blue racing stripes that ran from the front to back bumper, a racing-style number “53” on the front luggage compartment lid, doors, and engine lid, and a yellow-on-black ’63 California license plate with the lettering “OFP 857
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Har funnits i Herbie utgåva från Revell och Polar Lights. Bara att leta på EBAY.....

Stefan
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Jag har byggt bägge modellerna. Revells modell är för ny för en Herbie. Polar Lights har också sina fel. Lyktan för nummerplåtsbelysningen är t.ex. fel och dekalerna oanvändbara då dom är självhäftande pappersetiketter. Dessutom finns det inga VW-märken på navkapslar eller huv. Mina modeller finns här: https://baecklund.eu/scalemodels/gig/herbie.html
Skriv svar