Björns bagarbod. Småpansar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Björns bagarbod. Småpansar

Inlägg av Björn B »

Bild

Bild
Letar efter en påbörjad Merkava 2 utan lycka. Medan jag river i lådorna hittar jag dessa surdegar som legat i och jäst i 14 år.

Bild
Jag börjar med att baka ut JS-3-an. ett par timmars jobb och den var klar att målas.

Bild
Bild
I gömmorna fanns även en tidig Jagdpanther från Dragon

Bild
Bild
och en Jagdpanther från Revell. Innan kvällen var slut var dom också klara för lite färg.

Bild
När jag började på denna har jag ingen aning om. Jag hittar inga bilder på den så den kan vara startad innan jag köpte min första digitalkamera 2002.
Bygger om en ZIS-6 till en Autocar CA. HAr dragit mig för att försöka förlänga chassiet men nu är det gjort.
Björn B
Kontakt:

Re: Björns bagarbod. Småpansar

Inlägg av Björn B »

Bild
Färgläggning av JS3 påbörjad.

Bild
Hittade även i påbörjad M60A3 från Revell

Bild
som även den kladdas ner.
Björn B
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Bild
Har fått på ett första lager färg på Jagdpanthrarna. Har inte bestämt mig för om den tidiga ska få bli enfärgad eller om det ska till grönt.

Bild
Allt började med att jag försökte hitta igen en påbörjad Merkava men den ville inte bli hittad så jag gjorde omstart på en del andra pansarvagnar som dök upp under letandet.
Till slut hittade jag gömstället i alla fall.

Bild
Esci Merkava 1 kombineras med en Merkava 2 från Galaxy för att bli en Mk.2.

Bild
Överdelen av skrovet, sidokjolar och extrapansar på tornet plockas från Galaxybyggsatsen medan resten kommer från Esci.
Extrapansaret fick anpassas för att passa mot Escis torn men jämför man med bilder är pansaret för långt. Fram med sågen :D
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Merkavor är mer sneaky än man kan tro, jag har en Revell som håller sig undan någonstans. Tyckte mig höra rasslet av små larvfötter när jag inventerade mitt förråd av obyggbara High Planes-modeller men det kan också ha varit en vanlig husmus :) !

Kollar man underredet på din Merkis så ser man hur duktiga ESCI var på att gjuta, trots att modellen måste vara nästan 35 år gammal vid det här laget.

Nu blir nästan jag också sugen på att försöka färdigställa någon surdeg...

Hälsningar

Magnus
Jan Gaude
Namn: Jan Gaude

Inlägg av Jan Gaude »

Trevliga byggen du fått upp på byggbordet igen!
Jagpanther är ju en favorit. Är det hemmagjord zimmerit på den?
Följer byggena dina med stort intresse... :D
Björn B
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Jag har inte tittat så noga på modellen förut så jag reagerade på samma sak när jag såg bilden på underredet. Riktigt snyggt för en 1/72 pansar från 1998.
Jagdpanter är en Dragon med gjuten zimmerit: https://www.scalemates.com/kits/103765- ... agdpanther
Skriv svar