DH.110 Sea Vixen 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Dennis Andersson

Re: DH.110 Sea Vixen 1/48

Inlägg av Dennis Andersson »

Snyggt bygge, kul att få se den klar sen.

//Dennis
Lennart

Inlägg av Lennart »

Snabbt, och snyggt som vanligt. Kanalen vid sidan lär du kunna fixa lätt . Lennart
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jodå Lennart! så är det! Grejjen är den att även om jag förlängt insugskanalen så gick det ganska lätt att göra en kanal i kanten, om man jämför min nya kant med den gamla så är min mer skalenlig än orginalskarven så Airfix tycker den ska vara. Rent krasst så är Airfixskarven 3 gånger så stor.

så här blev det.
Bild

Bild

Bild
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Haha! Du är mer ambitiös än jag. Jag fuskade genom att sätta dit luckor över intagen. Misstänkte att det kunde vara så. :) Ser fortsatt bra ut!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack Björn. Luckor vore kul att ha. Finns det nån tillverkare på sådana eller gäller den vanliga scratch-handen? :-)
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Jag gjorde det väldigt enkelt för mig. Jag skippade allt som fanns bakom de yttre delarna av luftintagen (dvs både kanalerna och ribborna). Istället målade jag två plasticardbitar röda och limmade dit på baksidan, vilket innebar att det var väldigt enkelt att få dem att passa in. När hela bygget var klart, kompletterade jag med handtagen.

På bilden nedan skymtar det hela. Att jag även målade delen runt intagen var för att förenkla maskeringen. Och det funkade också. Sparade in en hel del jobb på detta. Vilket å andra sidan kompenserades av att jag fick scratcha luckor till utblåsen istället. :)

Bild

Ska lägga ut bilder på min i färdigt skick, men här är min gamla byggtråd. Kanske kan den hjälpa till med något.

http://www.ipmsstockholm.net/forum/work ... l&expand=1
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Im not dead!:-)
Men shit vad events det har varit i veckan. Efter att jag kommit hem från Norge så blev det jobbrelaterat och skolrelaterat i form av avslutningar och annat tjafs.
men nu äntligen är det på G. Den har blivit lackad nu. I extra dark grey :-)
Tycker Björns FAW 2 är riktigt snygg. Jag tänkte göra just den individen innan jag såg Björns Sea vixen, så jag tänkte om lite och gör en annan individ helt enkelt.:-)

Om man inte ska ha vikta vingar så tycker jag det blir lite knepigt att få till dem snyggt. Men jag ger mig inte, så spackel is my only friend i den issuen.
Bild

Efter en preshadning så lades ett lager ljus grå gunze, sen kom det jobbiga. Jag la grymt tunn gunze 333 i omgångar, man fick verkligen passa sig för att inte gunzen skulle börja rinna likt vatten.
Tunna tunna lager blev det med en stadig hand i runt en timme..Kompressorn blev överhettad ett par gånger så jag fick vila lite emellan :-)

Bild

Bild

sista lagret gunze 333 så man får rätt ton på ytan ,så är det dags för den vita undersidan..Lite småmask kvar men lack blir det i morgon!! stay tuned!
Bild
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

Alltså....

jag är ingen jättediggare av jetflyg MEN lite äldre saker som denna är är riktigt coola och så härligt fulsnygga. Och det artar sig bra detta ser snyggt grått ut so far! :D

Markus
Axx

Inlägg av Axx »

snyggt Henrik! Kul att följa bygget.
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack killar! Det är kul att ni gillar den!

Nu är den underredsbehandlad oxå..Det blev Federal Standard i tunna lager över preshadddden..Nu är det lite småkul saker kvar, men här näst är det dekaler och vädring!!!:-)

Bild

Bild
Skriv svar