Resereportage från Moson 2018
Resereportage från Moson 2018
Jag såg här på forumet att några från C-4 hade varit i Moson.
Jag skrev och frågade om de kunde tänka sig att skriva ett resereportage från resan och tävlingen.
Jag fick inte ett utan två reportage: Moson 2018 av Erik Ahlström och Mosonresan ur ”Johan Röds” (Tor Netterby) perspektiv.
Stort tack till Tor och Erik!
Jag skrev och frågade om de kunde tänka sig att skriva ett resereportage från resan och tävlingen.
Jag fick inte ett utan två reportage: Moson 2018 av Erik Ahlström och Mosonresan ur ”Johan Röds” (Tor Netterby) perspektiv.
Stort tack till Tor och Erik!
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Re: Resereportage från Moson 2018
Instämmer i tacket för två trevliga reportage.
Tackar! Roligt att höra att ni gillade dessa två reportage! 
Med vänlig hälsning, Tor

Med vänlig hälsning, Tor
Den enda problemet för mig är hur ska man transporteras mina stora lastbilar. Speciellt på en flygplan. Därför kommer jag aldrig, kanske inte, om det ätt bättre ord, att åka ditt o tävlar.
Vet inte de andra gör...
Vet inte de andra gör...
Du får göra som Uffe och bygga stadiga transportlådor och så åker vi tåg ner. Jag hjälper gärna till att bära om det ger dig chansen att ställa ut där.tiking skrev:Den enda problemet för mig är hur ska man transporteras mina stora lastbilar. Speciellt på en flygplan.
Mycket trevliga och läsvärda reportage från Mosun. Det är nästan så att man funderar på att åka dit. Mosun verkar vara trevlig, både ur modellbyggarsynpunkt och rent allmänt.
Bra jobbat båda två.
Bra jobbat båda två.

holst
CU@C4
CU@C4
Stort tack till "Lurifaxen" för de vänliga orden! 

kai skrev:Du får göra som Uffe och bygga stadiga transportlådor och så åker vi tåg ner. Jag hjälper gärna till att bära om det ger dig chansen att ställa ut där.tiking skrev:Den enda problemet för mig är hur ska man transporteras mina stora lastbilar. Speciellt på en flygplan.
Väldigt snäll av dig Kai. Tror man måste bygga en stadigt låda först. Ska fundera. Tack.

Hej Charles.
I min värld kan man göra på två sätt:
Antingen planerar man sitt bygge så att det går att packa o frakta som handbagage på flyget.
Det går men det begränsar naturligtvis vad man kan göra.
Jag har gjort så på senare tid.
ELLER så slår man sig ihop ett gäng o kör ner.
Inte så besvärligt som det låter faktiskt, vi har gjort det flera gånger och det blir en rolig "road trip".
Största problemet tycker jag är att det går åt en del semesterdagar, å andra sidan blir det samma problem om man åker tåg.
Öken-Erik
I min värld kan man göra på två sätt:
Antingen planerar man sitt bygge så att det går att packa o frakta som handbagage på flyget.
Det går men det begränsar naturligtvis vad man kan göra.
Jag har gjort så på senare tid.
ELLER så slår man sig ihop ett gäng o kör ner.
Inte så besvärligt som det låter faktiskt, vi har gjort det flera gånger och det blir en rolig "road trip".
Största problemet tycker jag är att det går åt en del semesterdagar, å andra sidan blir det samma problem om man åker tåg.
Öken-Erik
Tack Erik och Tor för mycket trevliga resereportage! Planerar att bege mig till Moson nästa år.. Kanske skulle vi hyra en buss och åka ned alla från norr till söder? Wink @ Mats S 
Mvh Micke

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!