16030 Panzergrenadier "Feldherrnhalle"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
mivan
Namn: Mikael Vannestam

16030 Panzergrenadier "Feldherrnhalle"

Inlägg av mivan »

Bild
Inspirerad av workshops med Rob Hendon och Mike Blank hos Airbrushes.com resp. IPMS Stockholm var det hög tid att ta tag itu med den utmärkta figuren från Alpine Miniatures i 1/16. Jag kommer att följa Robs exempel och kombinera användning av airbrush och pensel.
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Re: 16030 Panzergrenadier "Feldherrnhalle"

Inlägg av Mikael dBW »

Nu är jag ingen expert på figurer men jag tycker ansiktet ser mycket verklighetstroget ut. Bra jobbat! Ser fram emot slutresultatet.

/Mikael
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Micke! Det verkar som om du snappade ett och annat på kursen :) ! Snyggt, ska bli spännande att se hur resten av figuren blir!

Hälsningar

Magnus
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Ansiktet ser förträffligt ut!
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Mycket fint Micke!! Håller med Jocke om att ansiktet ser levande ut, ögon och läppar övertygar och ser mycket naturliga ut. Ser fram emot att se figuren färdig! :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar