Kommentarer om Mr Paints svenska färger?
Kommentarer om Mr Paints svenska färger?
Vad säger ni som använt Mr Paints svenska färger, hur är de att använda och duger nyanserna direkt ur flaskan?
Funderar på att testa den klassiska kombinationen 058 Blågrå och Grön 325.
Funderar på att testa den klassiska kombinationen 058 Blågrå och Grön 325.
Stellan Schroeder Englund
Re: Kommentarer om Mr Paints svenska färger?
Anväde just dessa färger i mitt mustang bygge
http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=3&t=9578
Har nu bytt till att måla med MR Paint, tycker att färgen är den bästa som finns tillgänglig. Lätt att använda, torkar snabbt och är tåligt mot slitage.
Nyanserna för 058/325 tycker jag att ser bra ut men har inget annat än minnet och bilder att gemföra med.
Michael
http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... f=3&t=9578
Har nu bytt till att måla med MR Paint, tycker att färgen är den bästa som finns tillgänglig. Lätt att använda, torkar snabbt och är tåligt mot slitage.
Nyanserna för 058/325 tycker jag att ser bra ut men har inget annat än minnet och bilder att gemföra med.
Michael
Tack för svar, Michael.
Vad använder man för att spä färgerna med? Luktar apa? Vad rengör man färgsprutan med lämpligast? Finns det alternativa vätskor som kan köpas i handeln?
Vad använder man för att spä färgerna med? Luktar apa? Vad rengör man färgsprutan med lämpligast? Finns det alternativa vätskor som kan köpas i handeln?
Normalt sett så behöver du inte späda färgerna, de är färdiga rakt ur flaskan. Skulle du ändå behöva det så har MRP egen thinner. All rengöring kan göras med T-röd. Och ja, de luktar inte superbra men de är lika löjligt fantastiska att måla med som alla påstår
!
Hälsningar Magnus

Hälsningar Magnus
Magnus, du sitter i familjens vanliga hobbyrum utan andningsmask?
Njae, "familjens" är kanske att dra det lite för långt. Jag har ockuperat det rummet totalt och målar bara när jag är ensam där inne
. Jag använder ett vanligt andningsskydd för att undvika att dra i mig färgdammet, mot lösningsmedlet hjälper det inte ett dugg.
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
Tack för svar. Tål att tänkas på, de där färgerna.
Spär mrp med gunze leveling thinner. Blir om än ännu bättre sprutbild då. Gör rent med benco cellulosa thinner.
Tack, Lars. Var hittas den cellulosa thinner du nämner?
På hornbach.