Vad betyder "new tool"?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
nander
Namn: Fredrik Nimander

Re: Vad betyder "new tool"?

Inlägg av nander »

Damn Sebastian, du har koll du. Och just det du berätta var sånt jag hade känningar kring och därav ställde frågan, mer komplext än man kan tror men jag tolkar det som att man kan summera det som:

"Det är den tillverkarens senaste modellering av det fordonet i den skalan."

Hur ny den är får man googla eller fråga på forum.

Följdfråga, du råkar inte veta vilken P51 i 1/48 som anses ledande i efterlevnad och detaljrikedom?
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Fredrik! Det har kommit två nya D-Mustanger i skala 1/48 under det senaste året, Airfix A05131 och Meng. Tamiya har både -D och -B i sitt sortiment som är över 20 år gamla idag men som ändå är riktigt fina och antagligen de byggsatser alla kategorier jag sett flest färdigbyggda av, både live och på nätet :) ! Till slut har även Hasegawa en D-Mustang som även den är bra. Det är väl förspänt i 48-skalan på Mustangfronten...

Det är bara att välja efter vad du själv känner för, alla byggsatserna är bra, men om det vore så att jag byggde 1/48 skulle jag utan tvekan vara sugen på att prova Mengs modell!

Hälsningar

Magnus
nander
Namn: Fredrik Nimander

Inlägg av nander »

As så detta forum e så bra,

Tack för hjälpen, mengs såg riktigt fin ut! Får försöka hitta den, men som sagt, ett diorama med fyra helikoptrar kvar att färdigställa först.

/F
Skriv svar