Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Sverige har ju haft ett antal sådana fartyg som gick på Nordatlanten och de stora sjöarna. Var aldrig själv ute på någon då jag mest var ute på ro-ro båtar.
Det enda jag känner är väl att "brygghuset" och "monkey-island" ser lite märkligt ut. Men fartyg är fartyg och det är sällan som det ena är likt det andra.
Får nog köpa några ark med plasticard och dra igång ett bygge. M/S Kaprifol/Loverval lockar om inte Tor Dania/Bandar Abbas Express... *s*
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
En inte helt lyckad fartygstyp. De blev aldrig den ekonomiska succé som man hoppades på. Underhållskostnaderna var dessutom stora. Vill minnas att två svenska fartyg bröts sönder i södra Atlanten på 70-talet där den ena försvann spårlöst med hela besättningen. På den andra så fanns det bara två överlevare...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lastfartyg är grejen!
Andre, jag tror du tänker på det norska rederiet Bergesens Berge Wanga och Berge Istra ( med reservation för att namnen kommer ur ett darrigt minne) som förolyckades under oklara omständigheter. Om jag minns rätt så var överlevarna från Berge Istra, och hade drivit omkring lång tid innan räddningen.
Trevlig modell förresten, Lennart!