Revells Luftwaffe edition modell

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Namn: Christer Lind

Revells Luftwaffe edition modell

Inlägg av Fenix »

Jag var på Sagoland idag och såg ett Luftwaffe jubileumspack från Revell i 1/72 lådan innehåller Starfighter, Typhoon, Tornado IDF och F-4F är den värd sina 600 spänn eller är det bara gamla revell modeller i ny låda?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Revells Luftwaffe edition modell

Inlägg av magnusf »

Det är nog ett konkurrenskraftigt pris om man vill ha alla fyra och det är inget fel på modellerna heller. Samtidigt är det så att jag för både Starfightern och Phantomen hellre valt Hasegawas modeller som jag tycker är snäppet bättre. Men det är inget "gammalt skräp" du får så, som sagt, vill du bygga alla fyra så är det helt OK modeller!

Hälsningar

Magnus
Andre B.
Namn: Andre

Re: Revells Luftwaffe edition modell

Inlägg av Andre B. »

Mmm...
Revell's F-4F och Starfighter tillhör några av de bästa man kan få tag i. Av någon anledning så har det varit "kutym" att man skall bygga Hasegawa eller Fujimi istället och "byggreviews" av Revell's båda modeller anmärkningsvärt är sällsynta. Det finns åsikter om vilka som är bäst formmässigt men ser man på detaljerna så finns det inte mycket om något som slår Revell's F-4F. Det räcker med att titta på inredningen och katapultstolarna.

http://www.britmodeller.com/forums/inde ... hl=phantom

http://www.modellmarine.de/index.php?op ... 2&catid=58

När det gäller Tornado'n och Typhoon'en så har jag inte sett något om att de är sämre än något annat. 600 kronor betyder 150 per modell. Man kommer kanske undan med någon femtiolapp jämfört om man köper dem enskilt. Starfighter'n har dock varit sällsynt i några år och man har nog på Revell först nu förstått att det finns en efterfrågan på den varför man börjat återutge den igen...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar