Small Air Forces Observer?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
kai
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Small Air Forces Observer?

Inlägg av kai »

Det finns, eller eventuellt fanns, ett fanzine Small Air Forces Observer, men deras webbsajt verkar inte ha uppdaterats på några år och jag får inget svar på mail. Är det någon som kan bekräfta att den upphört? Och, mer specifikt, är det nån som sitter på gamla baknummer av tidningen eller vet var det kan finnas ett förråd av dem? (Har hittat enstaka nummer på eBay, men inte dem jag är ute efter.)
Stellan
Kontakt:

Re: Small Air Forces Observer?

Inlägg av Stellan »

Hmm vad letar du efter?

Mr Sanders anges vara 80+, likaså frugan enligt Whitepages https://www.whitepages.com/name/James-V ... CA/3cptd5c Kanske han inte orkar längre? Har du hört dig för via mejlformuläret? Det verkar ju varit någon datorkrash inblandad...
Stellan Schroeder Englund
Spad16
Namn: Neil Crawford

Inlägg av Spad16 »

Lite inofficiellt, så hittade jag en hel mapp med Small air force observer på min dator, om Du kan ge mig Ditt mailid, så kan Du få en kopia av mappen (typ 111 nummer).
Hälsningar Neil
kai

Inlägg av kai »

Stellan skrev:Hmm vad letar du efter?
I första hand nummer 25, 32, 68, 69, 141, 146 och 147.
Stellan skrev:Mr Sanders anges vara 80+, likaså frugan enligt Whitepages https://www.whitepages.com/name/James-V ... CA/3cptd5c Kanske han inte orkar längre?
Ja, det är det jag fruktar.
Stellan skrev: Har du hört dig för via mejlformuläret? Det verkar ju varit någon datorkrash inblandad...
Har använt kontaktformuläret och epostadressen, men inte fått svar på någondera. Övervägde att skicka ett brev till materiapostadressen också, men tänkte att det var lika bra att kolla här om nån visste ifall herr Sanders trillat av pinn.
Spad16 skrev:Lite inofficiellt, så hittade jag en hel mapp med Small air force observer på min dator, om Du kan ge mig Ditt mailid, så kan Du få en kopia av mappen (typ 111 nummer).
Oh, wow! Ja tack! Mailat nu.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Trilla av pinn kan man ju göra när som helst men frågan är om han hade stått på adressen om han inte längre levde... SMAFO har bidragit med en del saker för att stilla min nyfikenhet under åren, vore ju för eländigt om den inte fanns längre.
kai

Inlägg av kai »

Stellan skrev:Trilla av pinn kan man ju göra när som helst men frågan är om han hade stått på adressen om han inte längre levde... SMAFO har bidragit med en del saker för att stilla min nyfikenhet under åren, vore ju för eländigt om den inte fanns längre.
Enligt uppgift från andra källor jag förfrågat så kom det ut ett nytt nummer alldeles nyssens, men det verkar som om den elektroniska delen inte riktigt funkar. Kanske ska skicka ett pappersbrev i alla fall…
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

kai skrev:
Stellan skrev:Trilla av pinn kan man ju göra när som helst men frågan är om han hade stått på adressen om han inte längre levde... SMAFO har bidragit med en del saker för att stilla min nyfikenhet under åren, vore ju för eländigt om den inte fanns längre.
Enligt uppgift från andra källor jag förfrågat så kom det ut ett nytt nummer alldeles nyssens, men det verkar som om den elektroniska delen inte riktigt funkar. Kanske ska skicka ett pappersbrev i alla fall…
Kai, du vrkar inte vara den enda som undrar http://www.britmodeller.com/forums/inde ... -observer/
Skriv svar