Peterbilt 389 i modell

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Fenix
Namn: Christer Lind

Peterbilt 389 i modell

Inlägg av Fenix »

Jag undrar om det finns någon Peterbilt 389 i modell helst 1/24 och en sådan man bygger själv? Jag googlade på det men hitttade i stort sett bara andra Peterbilt versioner och många var leksaker eller prydnad d.v.s. metall modeller. Jag vet inte varför men Peterbilt 389 har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Andre B.
Namn: Andre

Re: Peterbilt 389 i modell

Inlägg av Andre B. »

Vad är det som skiljer den från 379:an?
https://intscalemodeller.com/viewtopic.php?t=5758
Det finns lite resindelar för 389:an som nog är framtagna för någon av Italeri's Peterbilt modeller i 1/24. Sannolikt 379:n.
http://www.ppvintagekits.com/CARS/Resin-Price_list.html
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Fenix
Namn: Christer Lind

Inlägg av Fenix »

Resindelarna verkar vara out of stock iaf hos det företaget. Tror de största synliga skillnaderna på 379 och 389 är strålkastarna har inte forskat så hårt i skillnaderna vet bara att jag är "förälskad" i 389:an av någon okänd anledning.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Du får fortsätta leta. Rätt som det är så dyker det upp en "389:a"...

Det är lite som Amt's utgåva av "Rubber Duck" den Mack som var med i "Convoy". Det visade sig rätt snart att ville man bygga "Rubber Duck" så fick man köpa två, tre olika Amt modeller då den modell man gett ut inte var densamma som i filmen.

Vill minnas att något liknande även gällde för den Kenworth (?) som förekom i tv-serien "Movin on"...

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar