Humbrolfärger för Gripen
Humbrolfärger för Gripen
Jag har en JAS 39D i 1/72 som ligger och väntar på uppbyggnad och nu undrar jag vilka humbrol färger passar bäst på C/D Gripens Ovan och undersida jag har kört 156 på ovansidan och 127 på undersidan i tidigare byggen men nu har jag tänkt lite mer och tror 127 kanske är för blåaktig för undersidan. Någon som har rekommendationer för vilka humbrol nummer jag ska gå på?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Re: Humbrolfärger för Gripen
Hade samma problem för ett tag sedan.
Själv körde jag 156 på ovansidan, men tyckte den blev alldeles för mörk (Så pass mörk att kronmärkena inte syns) så jag avvände mig av 145 istället. Kanske inte heller optimalt, men det blev bättre tyckte jag. Undersidan körde jag 147 med några stänk av 145 i för att mörka upp den något.
Själv körde jag 156 på ovansidan, men tyckte den blev alldeles för mörk (Så pass mörk att kronmärkena inte syns) så jag avvände mig av 145 istället. Kanske inte heller optimalt, men det blev bättre tyckte jag. Undersidan körde jag 147 med några stänk av 145 i för att mörka upp den något.
Re: Humbrolfärger för Gripen
Tycker att dekalerna (kronmärken och siffror) till Revells JAS 39D är lite för ljusa. Skulle velat haft dem betydligt mörkare.