Återvinning av Daimler Dingo med återvinning av basplatta (Klar sida 3)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Återvinning av Daimler Dingo med återvinning av basplatta (Klar sida 3)

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan alla,

Hade en färdig bas som inte riktigt kommit till användning och fick för mig att göra något annat än den ursprungliga tanken.. Drog ut en Tamiya Daimler Dingo ur stashen (45 år gammal modell) och upptäckte när lådan öppnades att jag nån gång köpt PE från ET Models och lagt i.. Varför inte tänker jag.. Kanske kan bli nåt :lol: Skulle kanske egentligen inhandla en Miniart Dingo men nån gång måste de gamla modellerna byggas :P

Har vikt och pysslat en vecka nu och dags att visa lite hur det framskrider :) Har nästan fixat interiören klart men är inte riktigt nöjd ännu. Ska fixa resterande PE och sen prima hela klabbet. Sen blir det pensel som gäller ännu en gång :roll: Men det går nog bra!

Jag blir galen på min mobilkamera så ännu en gång får Ni ursäkta bilderna!! Till diot tillkommer även ett par riktigt fina Evolution britter, en tropical tanker och någon bossig typ (också från stashen). Får se hur dispositionen blir vad det lider! Det enda som beställts till detta projekt var ett set med helt ok resinhjul..

Tack för titten!

Mvh Micke

Lite bilder:

En antik modell
Bild

Inte lika fullt antika modellfigurer
Bild

Interiör
Bild

Bild

Basplatta och ogenomtänkt disposition
Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Lerxzt den 21 feb 2018, 17:39, redigerad totalt 1 gånger.
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
SvenYoung
Namn: Sven Young

Re: Återvinning av Daimler Dingo med återvinning av basplatta

Inlägg av SvenYoung »

Det är alltid roligt att se dessa gamla godingar bli byggda, Micke, kul att du ger dig på den.

Både modell och platta ser riktigt bra ut. Skall följas!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Tackar så mycket Sven.. Tur att chassit inte syns nämnvärt :D Inte några detaljer alls där.. Min ambition är att med PE och enkla medel ge illusionen av en ok modell. Men tittar man på modellen med lupp så håller den inte modern standard på långa vägar. Det är tur att den får sin plats i ett diorama :)

Mvh Micke
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Det ser ju utmärkt ut. Samtidigt är det läskigt att fundera över vad du skulle kunna åstadkomma med en ny bra modell! :shock:
holst

CU@C4
Micke A

Inlägg av Micke A »

Det här blir säkert jättebra! Se vad lite PE och resin hjul gör med en "gammal" modell.... Tycker att du absolut måste få in Evolution figurerna i dioramat. Dom är några av de bästa man kan skaffa sig idag tycker jag! Basen är som gjord för detta! :D

Micke A
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Tackar så mycket för uppmuntrande kommentarer :D Har bråkat lite med PE't idag. De främre skärmarna satt lite för långt ned så jag tog av dessa och gjorde om så det blev rätt :) I övrigt har jag fixat lådorna på sidorna idag.. Bilder kommer när lite mer är på plats..

@holst - Ja, en nyare modell kanske vore att föredra, men det är kul med utmaningen att fixa den gamla också!

@Micke A - Evolution figurerna ska absolut vara med! Var så säker! ;)

Mvh Micke
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Hej Micke!

Jag var inte medveten om att Tamiya gjort en Dingo överhuvudtaget, det finns en del där bland de låga numren som nog inte varit utgivna på länge. Fina figurer, du kan ju spara Tamiyas gubbar från Dingon till nästa zombie-diorama :) !

Hälsningar

Magnus
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Hej Magnus! Jo, det är ett ganska lågt nummer (35018).. Zombies kanske kan fungera för de överblivna figurerna. Så länge får de mogna ett tag till eller hamna i återvinningen tillslut :)

Mvh Micke
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

En liten uppdatering!

Har svurit ganska mycket på ET Models ets till denna.. Viklinjerna är så svaga så när jag vill korrigera så går delen av direkt (längs viklinjen) :roll: Blir mycket mer att limma samt frustration. Men det är väl en del av utmaningen? Nu har jag dock inte mycket ets kvar innan målning kan ta vid :)

Ett par bilder (dålig kvalite som vanligt)!

Mvh Micke

Bild
Bild
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Grymt häfitgt - vilken skillnad det blir på Tamiya's gamla goding! Snyggt jobbat Micke!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar