Post Apocalypse Dio - Klart sidan 3!
-
Re: Post Apocalypse Dio
Nu jäklar börjar den ta form, och det ser riktigt bra ut!
Jag har hört att somliga haft framgång med 3D-utskrivna modeller när de penslat etylacetat över hela modellen först, så har utskriftsmönstret försvunnit. Men det beror säkerligen på vilket material den tillverkats i.
Jag har hört att somliga haft framgång med 3D-utskrivna modeller när de penslat etylacetat över hela modellen först, så har utskriftsmönstret försvunnit. Men det beror säkerligen på vilket material den tillverkats i.
Re: Post Apocalypse Dio
Tackar så mycket Jocke
Lite sent gällande etylacetaten men tack för tipset 
Nu är dioramat i det närmaste klart.. Inget mer tillkommer till iallafall.. Diot heter "Wasteland encounter".
Nu kommer lite bilder och jag ber samtidigt om ursäkt för mobilbilderna
Tack för titten! Hoppas Ni gillar diot
Mvh Micke

Nu är dioramat i det närmaste klart.. Inget mer tillkommer till iallafall.. Diot heter "Wasteland encounter".
Nu kommer lite bilder och jag ber samtidigt om ursäkt för mobilbilderna

Tack för titten! Hoppas Ni gillar diot

Mvh Micke

IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Re: Post Apocalypse Dio - Klart sidan 3!
Tackar så mycket Micke! 

Mycket snyggt Mikael! Fin färgvariation, känns som om det här annars lätt skulle kunna bli lite beige/blekt! Som så mycket annat apokalyptiskt så upplever åtminstone jag det mer komiskt än läskigt men det är inget jag tycker är negativt!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
Tack o bock Magnus
Håller med om att det inte är skrämmande för fem öre.. Om något så är det som en scen från en B-film med en mycket låg budget
Kommer visas upp så fort tillfälle ges...
Mvh Micke

Mvh Micke
Grattis på en fint bygget.
Tackar så mycket Charles.. 

Det blev ju jättebra!
En sak jag undrar över, som gäller 90% av postapokalyptiska dioramor och figurer, är klädseln. Det verkar som om det i den postapokalyptiska världen finns någon form av bakterie som angriper kvinnlig klädsel men inte manlig. En bakterie liksom äter upp kvinnors kläder eller får kvinnliga kläder att ruttna bort. Och som av en händelse pågår en annan process, en slags genetisk mutation, som förstärker delar av den kvinnliga anatomin.
Män verkar helt opåverkade.
En annan teori jag har är att den kvinnliga ämnesomsättningen ökar i den postapokalyptiska världen så att kvinnor alltid är överhettade och måste ta av sig kläderna samtidigt som den manliga ämnesomsättningen minskar så att män alltid fryser!
Det hela är mycket märkligt och borde utforskas mer.

En sak jag undrar över, som gäller 90% av postapokalyptiska dioramor och figurer, är klädseln. Det verkar som om det i den postapokalyptiska världen finns någon form av bakterie som angriper kvinnlig klädsel men inte manlig. En bakterie liksom äter upp kvinnors kläder eller får kvinnliga kläder att ruttna bort. Och som av en händelse pågår en annan process, en slags genetisk mutation, som förstärker delar av den kvinnliga anatomin.

Män verkar helt opåverkade.
En annan teori jag har är att den kvinnliga ämnesomsättningen ökar i den postapokalyptiska världen så att kvinnor alltid är överhettade och måste ta av sig kläderna samtidigt som den manliga ämnesomsättningen minskar så att män alltid fryser!
Det hela är mycket märkligt och borde utforskas mer.

holst
CU@C4
CU@C4
Många tack Peter!! Uppskattas 
Och angående din undran så är den spot on! Tror du är något på spåret här!
Kanske att framtidens postapokalypskvinnor lider av åkommor liknande klimakteriet med värmesvallningar med tanke på att kläderna är färre??
Mvh Micke

Och angående din undran så är den spot on! Tror du är något på spåret här!

Kanske att framtidens postapokalypskvinnor lider av åkommor liknande klimakteriet med värmesvallningar med tanke på att kläderna är färre??
Mvh Micke