Forsätter med gamla Hellerbyggsatser. Gamla dekaler men dom håller ihop fast dom är väldigt hårda. Så dekalen på sidan av Caudronen är problematisk då Micro Sol inte vill bita på den.
Heller 60 år. Caudron Simoun och Messerschmitt Bf108 färdiga
Heller 60 år. Caudron Simoun och Messerschmitt Bf108 färdiga
Forsätter med gamla Hellerbyggsatser. Gamla dekaler men dom håller ihop fast dom är väldigt hårda. Så dekalen på sidan av Caudronen är problematisk då Micro Sol inte vill bita på den.
Senast redigerad av Björn B den 17 nov 2017, 22:39, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Heller 60 år. Caudron Simoun och Messerschmitt Bf108
Jag tar med dina Daco dekalvätskor till byggmötet på torsdag.
Om du kan hålla dig tills dess.
Om du kan hålla dig tills dess.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Tackar. det finns fler gamla Heller kvar att bygga.
Fina byggen, Björn!
Men usch...
Nu hann mina gamla synder ifatt mig igen..!
//Tor
Men usch...
Nu hann mina gamla synder ifatt mig igen..!

//Tor
Jag är glad att du syndat. Det känns trevligt med lite färgglada modeller efter alla "silversaabar". Jag satt och läste om Messerschmitten och noterade att man bytte ut den fasta propellern mot en variabel så jag började studera bilder på den. Spinnern var annorlunda och jag visste att jag sett en nyligen men kunde inte komma på var. Jag letade i reservdelslådan bland propellrarna men utan lycka. Till slut gick jag ut på nätet för att hitta en modell med rätt typ av propeller och såg att Siebel Si.204 var en. Jag hade ju byggt KP's gamla i svenskt utförande så det borde finnas två propellrar liggande.

Efter en noggrannare sökning i lådorna hittade jag dom saknade delarna (tror jag) bland osorterat skräp. Jag visste väl inte vad det var när jag sorterade delarna. Jag struntade i att gräva djupare i saken och monterade delen på Messerschmittens propeller. Jag struntar i om den är fel till detta.
Efter en noggrannare sökning i lådorna hittade jag dom saknade delarna (tror jag) bland osorterat skräp. Jag visste väl inte vad det var när jag sorterade delarna. Jag struntade i att gräva djupare i saken och monterade delen på Messerschmittens propeller. Jag struntar i om den är fel till detta.
-
- Kontakt:
Spinner finns på Hellers Arado 96 också har jag för mig...
Det stämmer. Det var där jag hade sett den, när jag byggde min Arado.
Re: Heller 60 år. Caudron Simoun och Messerschmitt Bf108 färdiga
Ännu en Heller klar.
Såg igår en bild på en Henschel 126 i samma färgsättning.
Simounen verkar haft en del fina färgscheman i Frankrike om man får tro en del färgprofiler. Man blir nästan sugen på att se om det finns dekaler till dom.
Även Messerschmitten blev klar.
Gult är fult, nej fint. Tur att jag har ett par plan till som kan målas gula.
Det här börjar kännas fel, Sex modeller i rad byggda nästan rakt ur lådan