Photobucket
Photobucket
Jaha, då har jag också drabbats av det berömda ödesmailet från Photobucket, men jag valde att svara dem och då blev det intressant och lite kul. Hela tråden nedan (jag har tagit bort alla namn på inblandade personer, samt referenser till min kontobeteckning):
Deras första mail:
Hi ,
This message is to inform you that we discontinued the Plus 20 plan in January of 2015. We have grandfathered your expired plan for several months as a convenience.
In order to keep your account current and all of your content available, we are asking that you migrate over to one of our current Plus plan offerings.
Failure to do so within 30 days will result in your billing to be suspended, and your account will be reverted to a free account.
If you have any questions about your account or which of our current offerings is right for you, please don’t hesitate to reach out.
Thanks,
your personal account manager
Mitt svar:
Hello,
Thanks for your e-mail per below.
I will not be migrating over to any of your plans moving forwards, as I need third party hosting and I am not willing to pay your extortionate fees for this service.
As such, I will do as many have done before me and change to another company who can provide me with these services for a reasonable charge. You can revert me to a free account at your convenience, and at the same time please reimburse me for the payment you extracted from my credit card on October 13th 2017, a payment I am assuming was for renewal of my Plus 20 plan for the coming year but which is now defunct.
Thanks and best wishes.
Å så deras response:
Hello,
Thank you for reaching out to us about this. In regards to the email you received, we have decided to make an exception for your account. You will be able to stay on your current Plus 20 subscription and will not need to upgrade your account at this time.
As stated in our current Terms of Use, you will continue to have 3rd Party Hosting capabilities until the end of December 2018 or when your next subscription renewal ends in 2019, whichever comes last.
We apologize for the confusion and for any inconvenience this may have caused. Please let us know if you have any additional questions or concerns regarding this.
Sincerely,
Om fler skriver så här och ställer på dem lite, så kanske de ändrar den nya policyn (vem vet)...
Deras första mail:
Hi ,
This message is to inform you that we discontinued the Plus 20 plan in January of 2015. We have grandfathered your expired plan for several months as a convenience.
In order to keep your account current and all of your content available, we are asking that you migrate over to one of our current Plus plan offerings.
Failure to do so within 30 days will result in your billing to be suspended, and your account will be reverted to a free account.
If you have any questions about your account or which of our current offerings is right for you, please don’t hesitate to reach out.
Thanks,
your personal account manager
Mitt svar:
Hello,
Thanks for your e-mail per below.
I will not be migrating over to any of your plans moving forwards, as I need third party hosting and I am not willing to pay your extortionate fees for this service.
As such, I will do as many have done before me and change to another company who can provide me with these services for a reasonable charge. You can revert me to a free account at your convenience, and at the same time please reimburse me for the payment you extracted from my credit card on October 13th 2017, a payment I am assuming was for renewal of my Plus 20 plan for the coming year but which is now defunct.
Thanks and best wishes.
Å så deras response:
Hello,
Thank you for reaching out to us about this. In regards to the email you received, we have decided to make an exception for your account. You will be able to stay on your current Plus 20 subscription and will not need to upgrade your account at this time.
As stated in our current Terms of Use, you will continue to have 3rd Party Hosting capabilities until the end of December 2018 or when your next subscription renewal ends in 2019, whichever comes last.
We apologize for the confusion and for any inconvenience this may have caused. Please let us know if you have any additional questions or concerns regarding this.
Sincerely,
Om fler skriver så här och ställer på dem lite, så kanske de ändrar den nya policyn (vem vet)...
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Re: Photobucket
Hahahaaahàaa!!!!!!!! Rätt åt dem. Jag gick över direkt över till fokti.
PhilB på LSP-forumet fick typ identisk respons när han tog PB i nackskinnet angående betalning; mer eller mindre "aa vi gör väl ett undantag då", pff.
Folket på PB är ena riktiga klåpare.
Folket på PB är ena riktiga klåpare.
Live & let dry.
-
Bra gjort Sven! Så ska de tas.
För egen del har jag redan bytt till imgur.com.
Det funkar bättre än Photobucket, så jag tänker inte byta tillbaka.
Nackdelen är att mina gamla trådar i In the works inte längre har några bilder.
Om jag känner mig ambitiös någon dag, kanske jag restaurerar bilderna i dem.
Uffe
För egen del har jag redan bytt till imgur.com.
Det funkar bättre än Photobucket, så jag tänker inte byta tillbaka.
Nackdelen är att mina gamla trådar i In the works inte längre har några bilder.
Om jag känner mig ambitiös någon dag, kanske jag restaurerar bilderna i dem.
Uffe
Jag tittade på olika ställen att lägga bilderna men all ändrade filnamnen så det slutade med att då jag ändå har en egen domän där jag har min hemsida så lägger jag mina bilder där.
Photobucket kommer att gå till historien som företaget som förstörde internet. Det är många döda bildlänkar därute.
Kul att du lyckade klämma ur ett år till från dom.
Photobucket kommer att gå till historien som företaget som förstörde internet. Det är många döda bildlänkar därute.
Det är tragiskt vad Photobucket gjort.. Om något visar väl detta att man är medveten om hur galet beslutet varit genom att vika sig platt om man hotar att lämna dem.. Nu är det bara pengafiske.. Debitera och betala bara åter om kunden klagar.. Tråkig utveckling 
Själv blev det imgur även för mig...
Mvh Micke

Själv blev det imgur även för mig...
Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
-
- Namn: Johan Elvin
Hej BjörnBjörn B skrev:Jag tittade på olika ställen att lägga bilderna men all ändrade filnamnen så det slutade med att då jag ändå har en egen domän där jag har min hemsida så lägger jag mina bilder där.
Hur funkar det med en egen domän? Var ansöker man om en sån och vad kostar det?
/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Jag kör på one.com. domännamnet kostar 120:- per år (jag har .eu eftersom .se namnet var upptaget) sedan har jag lilla paketet hos one.com som kostar 20:- i månaden. Där har jag 25 GB utrymme för mina bilder mm. En fördel med detta är att jag slipper byta e-post adress om internetleverantören byts ut. Jag tror att det är den tredje vi har här i huset men nu behövde jag inte byta e-postadress.
Jag har inte satt mig in i det här med domäner men som jag uppfattat det är domänen baecklund .eu registrerad på mig sedan kan jag välja vilket webhotell som helst för mina filer, e-post o.s.v.
Om jag byter hotell så har jag samma namn kvar. Men det finns säkert personer med bättre kunskaper om det på detta forum.
Jag har inte satt mig in i det här med domäner men som jag uppfattat det är domänen baecklund .eu registrerad på mig sedan kan jag välja vilket webhotell som helst för mina filer, e-post o.s.v.
Om jag byter hotell så har jag samma namn kvar. Men det finns säkert personer med bättre kunskaper om det på detta forum.
Har också tittat på detta med egen domän för att bygga hemsida, fotodelning mm och på One.com så är det inte några större kostnader per år, men missa inte att det tillkommer en upstartsavgift som dock inte är någon jättesumma. Helt överkomligt.
Stellan Schroeder Englund
Tack för alla svar och input!
Själv har jag skapat konto på Imgur, men min byggtakt har varit så låg på senare tid att det inte har blivit några bilder att lägga upp.
Jag läser med intresse om de olika lösningar som finns, bland annat detta med egen domän. Kanske något att titta på.
Har förresten märkt att det går att 3:e parts-länka till bilder man har på iCloud också, men Apple slår säkert ned på det om man börjar använda den möjligheten.
Själv har jag skapat konto på Imgur, men min byggtakt har varit så låg på senare tid att det inte har blivit några bilder att lägga upp.
Jag läser med intresse om de olika lösningar som finns, bland annat detta med egen domän. Kanske något att titta på.
Har förresten märkt att det går att 3:e parts-länka till bilder man har på iCloud också, men Apple slår säkert ned på det om man börjar använda den möjligheten.
"Svenne-Kongo"