Gloster Gladiator, Hobby Boss 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Gloster Gladiator, Hobby Boss 1/72

Inlägg av Janne.S »

Lydias andra bygge, en Hobby bosse Gladiator i 1/72.
Penselmålad i Vallejo MetalColor

Bild

Bild

Bild

Bild

FAntastiskt att se hennes byggglädje, fokus och stolthet....underbart att dela hobbyrummet med henne!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Jan Gaude
Namn: Jan Gaude

Re: Gloster Gladiator, Hobby Boss 1/72

Inlägg av Jan Gaude »

Härligt med bygglädje när den är som bäst... :D
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Jan Gaude skrev:Härligt med bygglädje när den är som bäst... :D
Ibland saknar man den naiva, rena glädjen i att bara bygga något helt opretentiöst :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lars Ekström
Namn: Lars Ekström

Inlägg av Lars Ekström »

Duktig liten tös, men så har hon också en bra"how to" backup!!
En liten morot i barnuppfostran kan väl vara att få fri tillgång till pappas stash!!!
Gladiator var faktiskt en av mina första modeller. Köpt den på det då nya affärscentrumet Frölunda Torg i samband med öppnandet.
Har modellen kvar som minne, tyvärr så lyckades jag inte lika bra som Lydia utan vände övervingen så roder ligger i framkanten. Limmet var jag dock generös med så den är efter alla år och flyttningar fortfarande hel. Airfix påsmodeller väcker mycket minnen.
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Lars Ekström skrev:Duktig liten tös, men så har hon också en bra"how to" backup!!
En liten morot i barnuppfostran kan väl vara att få fri tillgång till pappas stash!!!
Gladiator var faktiskt en av mina första modeller. Köpt den på det då nya affärscentrumet Frölunda Torg i samband med öppnandet.
Har modellen kvar som minne, tyvärr så lyckades jag inte lika bra som Lydia utan vände övervingen så roder ligger i framkanten. Limmet var jag dock generös med så den är efter alla år och flyttningar fortfarande hel. Airfix påsmodeller väcker mycket minnen.
Hobby boss små modeller är väldigt tacksamma för nybörjare....fast en hel del lim blev det :)
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Kul bygge!
Bra gjort att få ihop ett biplan.

Anders E
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Kul! Det behövs fler ungdomar i hobbyn. Nu är jag inte längre den (förmodligen) yngsta byggaren här på forumet.

/Gabriel
Skriv svar