En svart Mefistofele

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Thomas H

En svart Mefistofele

Inlägg av Thomas H »

Hejsan
Det här är Italeris Fiat Mefistofele i 1:12 skalan. Jag har valt att göra den som den såg ut när den slog hastighetsrekordet 1924.
Skillnaderna som är mest uppenbara är att den var svart, karossen var högre baktill, två stolar, ventilationshålen på motorhuven saknas. Det finns inte så jättemycket bilder så det här är min version av den :-) När bilen renoverades blev den bl a röd som den ser ut idag, den körs flitigt på div tillställningar.
Thomas
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Stellan
Kontakt:

Re: En svart Mefistofele

Inlägg av Stellan »

Absolut fullkomligt skitsnygg!!!!

Är stropparna och spännena funktionsdugliga?!
Stellan Schroeder Englund
Thomas H

Inlägg av Thomas H »

Tack Stellan jag gjorde hålen för små i remmarna annars så skulle det funka.
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Traditionellt bilmodellbygge i toppklass!
Gillar skarpt!
Uffe
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

"Skillnaderna som är mest uppenbara är att den var svart, karossen var högre baktill, två stolar, ventilationshålen på motorhuven saknas. Det finns inte så jättemycket bilder så det här är min version av den :-) När bilen renoverades blev den bl a röd som den ser ut idag, den körs flitigt på div tillställningar."

Så du fixade till dessa skillnader eller är det skillanderna mellan röd och svart i original du menar? Tycker den ser sportigare ut i rött (klassiskt) men mycket ondare i svart (lite Flåklypa-ond, sådär..). Vi gillar ond.
Stellan Schroeder Englund
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Ett ord kan sägas...APGRYM.
Mycket snyggt bygge!
Thomas H

Inlägg av Thomas H »

Stellan, jag kapade av karossen i bak kant av sittbrunnen, limmade fast den ca 10mm högre sen fyllde jag på med plasticcard i nederkant. det gick åt en mängd nitar också som ersättning för alla som jag slipade bort :-)Stolarna fick jag scratcha ihop. Vent hålen på huven fick fyllas med plastic card.
Bild
Bild
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Underbart bygge !//Lennart
Skriv svar