Om man vill ha en extremt tunn antenn i 1/72, vad kan man använda då?
Finns det några lämpliga metall"pinnar" som inte böjer sig bara man tittar på dom?
Jens
Antenner 1/72?
-
- Namn: Jens Lindell
Antenner 1/72?
Daedalus Models
Re: Antenner 1/72?
Ett par idéer:
Tunnaste gitarrsträngen kanske (metallsträngar så klart).
Eller en tunn kardel från en kopparledning, dra försiktigt med två tänger tills den sträcker sig lite vilket gör att den blir spikrak (dock är den ganska ömtålig)
Tunnaste gitarrsträngen kanske (metallsträngar så klart).
Eller en tunn kardel från en kopparledning, dra försiktigt med två tänger tills den sträcker sig lite vilket gör att den blir spikrak (dock är den ganska ömtålig)
Limma lugnt!
-
Pianotråd 0.3mm går att hitta i de flesta hobbybutiker med RC. Det går att få tag i 0.1 också, men det är lite svårare.
Kanske ett penselstrå kan vara ett alternativ.
Janne Nilsson
Kanske ett penselstrå kan vara ett alternativ.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
-
- Namn: Jens Lindell
Har använt penselstrån innan, och utseendet fungerar Fast de går ju inte att måla. Fel sorts strån?
Jens
Jens
Daedalus Models
Morrhår från en katt 
jag har en hel hög sparade

jag har en hel hög sparade
-
Vet inte. Har aldrig haft det problemet. Spontant tänker jag att naturhår kanske tar färg bättre än nylon?Hobby-Importen skrev:Har använt penselstrån innan, och utseendet fungerar Fast de går ju inte att måla. Fel sorts strån?
Jens
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Bygg i större skalor så slipper du problemet