Kul att kunna inspirera! Det här ser riktigt spännande ut, har själv haft idén men som Anders skriver har jag aldrig kommit längre än att genomföra den i 1/72.
Jag är tveksam till att bilden du visar är den första prototypen, troligare är att det är det första serieflygplanet som senare levererades till just F 8 (om jag inte minns fel var det den som senare försågs med hajkäften). Prototypen var först metallblank med målade roder men målades senare i de vanliga grön/grå färgerna, dock endast med kronmärken på sidorna och vingarnas undersida.
Förmodligen hade även den endast den märkningen även i omålat skick och inte som jag - troligen felaktigt - märkt den med kronmärken på vingarnas ovansida.
Några detaljer (som du kanske har koll på, men här kommer de för säkerhets skull):
-Ingen beväpning i nosen
-Noskonen är i annat material (stål?) och har en tydligt mörkare färg.
-Huvramarna, dock inte frontrutan, är i annan färg än resten av flygplanet. Mest sannolikt grön.
-Partiet på insidan av de bakre sidorutorna (alltså de halvrunda) är grönt. Däremot är partiet bakom stolen omålat (utom "plattan" i mitten, precis bakom huvudstödet), övriga cockpit är dock grön, liksom huvramens insida.
-Spinnern är mörkare, antagligen mörkt grå eller brun.
-Det är ont om småtexter, men på nosluckan sitter en tydlig, ganska stor treradig text. Tyvärr vet jag inte exakt vad där står. På vänster sida, strax nedanför huven sitter även en rödakorssymbol och texten FÖRBANDSLÅDA i svart. Motsvarande märkning finns även på serieplanen, på samma plats.
Jag är lite fundersam kring beväpning i vingarna. Helt säkert fanns inga kanoner där, men det sitter en liten knopp bredvid landningsstrålkastarna. Min teori är att den är blind, alltså att det är just en knopp. Jag tycker att den ser mindre ut än på serieflygplanen där kanonen är monterad, men är inte helt säker. Som synes på bilden ovan (alltså den grön/grå) försågs den senare med beväpning, dock satt inte kanonen i nosen på den från början, utan tillkom efter en tid som grön/grå.