Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn G skrev:Oj, vad fin hon ser ut! Det verkar som om du jobbat hårt med vädring och finish. Hade varit kul om du nästa gång får ännu lite mer ljus vid fotograferingen, så man ser ditt arbete med detta bättre! Förstår att det inte är lätt att ljussätta en sådan mastodont!
Härligt bygge!
Tackar! Jodå, har kämpat med att få liv i modellen. Jo jag har faktiskt en vän som är fotograf och ska fota när allt är klart, så det kommer bättre bilder senare.
Ulf Lundberg skrev:Härligt!
Ser ut som ett balanserat bygge så här långt.
Gillar den balanserade vädringen, inklusive under vattenlinjen.
Möjligtvis skulle du kunna tona ned propellrarna lite. De oxiderar snabbt i saltvatten.
När får vi se henne live? AiM, C4, Open?
Uffe
Tack! Har lite mer vädring kvar på skrovet så jag ska tänka på propellrarna. Vet inte om jag är redo att ställa ut än, är ju nybörjare. Behöver nog bygga några fler modeller innan jag är redo att ställa ut nåt.
Stellan skrev:Vilken best. Ser riktigt fint ut. Bara Kingfisherplanen måste ha varit små modeller i sig.
Tackar! Jo planen var jobbiga. Blev inte alls nöjd med dom, väldigt plastiga. Följde inte med några bra fotoets-delar just till planen i pontos-kitet.
Björn G skrev:Oj, vad fin hon ser ut! Det verkar som om du jobbat hårt med vädring och finish. Hade varit kul om du nästa gång får ännu lite mer ljus vid fotograferingen, så man ser ditt arbete med detta bättre! Förstår att det inte är lätt att ljussätta en sådan mastodont!
Härligt bygge!
Tackar! Jodå, har kämpat med att få liv i modellen. Jo jag har faktiskt en vän som är fotograf och ska fota när allt är klart, så det kommer bättre bilder senare.
Möjligtvis skulle du kunna tona ned propellrarna lite. De oxiderar snabbt i saltvatten.
Uffe
Tack! Har lite mer vädring kvar på skrovet så jag ska tänka på propellrarna. Vet inte om jag är redo att ställa ut än, är ju nybörjare. Behöver nog bygga några fler modeller innan jag är redo att ställa ut nåt.
Stellan skrev:Vilken best. Ser riktigt fint ut. Bara Kingfisherplanen måste ha varit små modeller i sig.
Tackar! Jo planen var jobbiga. Blev inte alls nöjd med dom, väldigt plastiga. Följde inte med några bra fotoets-delar just till planen i pontos-kitet.
Det är klart du ska ställa ut.
Det är säkert många fler än jag som vill se modellen.
Ställ ut utom tävlan, ifall du inte trivs med att tävla.
Det är inte ofta någon färdigställer ett slagskepp och dessutom det oftast är glest med fartygsmodeller i allmänhet på våra tävlingar och utställningar.
Desto mer skäl att ställa ut.
För övrigt är det inte osannolikt att du vinner något pris för modellen.
Härligt bygge!
Uffe
Det är klart du ska ställa ut.
Det är säkert många fler än jag som vill se modellen.
Ställ ut utom tävlan, ifall du inte trivs med att tävla.
Det är inte ofta någon färdigställer ett slagskepp och dessutom det oftast är glest med fartygsmodeller i allmänhet på våra tävlingar och utställningar.
Desto mer skäl att ställa ut.
För övrigt är det inte osannolikt att du vinner något pris för modellen.
Uffe
Okej då kanske man ska göra ett försök att ställa ut då. Någon gång lär ju bli den första, och jag lär väl börja någonstans. För övrigt så har jag spanat efter fler som byggt samma modell i samma skala, men det verkar vara väldigt få som dokumenterat sina byggen, så den är nog lite udda i den skalan.
En modell i den skalan är udda. En fartygsmodell i den skalan är definitivt udda. Oavset vad du tycker om bygget och hur du lyckats med modellen så kommer du både att höja ett par ögonbryn på några besökare och inspirera desto fler.
Att delta på en utställning/tävling är så mycket mer än att bara eftersträva poäng. Du kommer inte bara att vara där för att jämföras med andra byggen och byggare utan du kommer desutom att åka hem med många och viktiga lärdomar. Ibland räcker det att ställa upp sin modell i en annan lokal för att se skillnaden mot vad du ser hemma i "normalmiljö" och i ett specifikt ljus. Kanske du säger "aaaahh!", kanske du säger ääähhhh..."; båda reaktionerna är lika viktiga.
Helt fantastiskt underbart mäktigt!
Vilket enormt jobb du lagt ned och så fantastiskt bra det ser ut (själv är jag nybörjare).
Om du kan transportera den så stämmer jag in i kören som tycker att du skall ställa ut, finns bara positiva saker med det, särskilt om man tror att man kan förbättra saker själv. Alla duktiga modellbyggare man träffar och som delar med sig av sin kunskap. Sedan tror jag att du själv kommer kunna dela med dig en hel massa till alla som har en jättekartong liggande i källaren, eller som önskar att de hade det
/Mats
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels