Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Efter nästan ett år så kommer här en uppdatering. Har haft väldigt dåligt med tid på sistone så det har tagit väldigt mycket längre tid än jag hade räknat med.
Har påbörjat riggningen som jag fruktat för.
Värsta trådarna dragna.
Hoppas på att kunna uppdatera relativt snart igen. Köpt en ny modell som jag gärna vill börja med, så förhoppningsvis så ror jag det här projektet i land snart!
Nu börjar jag äntligen se slutet på det här bygget. För ett år sen målade jag två antenner i mina föräldrars garage och la sedan dessa i en liten papplåda som sedan hade åkt i soptunnan av misstag. Efter detta så tappade jag glöden eftersom det verkade helt omöjligt att få tag i reservdelar. Men efter ett års letande på olika hemsidor så hittade jag delar som fick beställas på tre olika ställen för att kunna färdigställa de försvunna antennerna! Här är resultatet:
Sista Bofors-kanonerna färdiga:
Sist men inte minst kommer några bilder på hela skeppet!
Räknar med att jag har cirka 10-12 timmars byggtid kvar på henne, så jag hoppas på att kunna färdigställa bygget inom en månad.
Oj, vad fin hon ser ut! Det verkar som om du jobbat hårt med vädring och finish. Hade varit kul om du nästa gång får ännu lite mer ljus vid fotograferingen, så man ser ditt arbete med detta bättre! Förstår att det inte är lätt att ljussätta en sådan mastodont!
Härligt!
Ser ut som ett balanserat bygge så här långt.
Gillar den balanserade vädringen, inklusive under vattenlinjen.
Möjligtvis skulle du kunna tona ned propellrarna lite. De oxiderar snabbt i saltvatten.
När får vi se henne live? AiM, C4, Open?