Vit kan kännas lite trist, men för mig är det den klassiska R4-färgen. Modellen är ömsom franskt bordeauxvin, ömsom franskt kranvatten. Heller har antagligen tänkt sig att göra den ursprungliga, mer klassiska 4L, men ångrat sig när Ebbro aviserade sin. Istället har de skrämt upp den till 80-talsvarianten vilket innebär vissa förändringar. Bland annat måste byggaren avlägsna dekorlisten som sitter precis ovanför nivåskillnaden på kaross och dörrar. En halsbrytande manöver - i synnerhet som dörrarna är gjutna i genomskinlig plast. I och för sig en god idé då rutorna blir snyggare, men ett helsicke både att skära och slipa i och - framför allt - se om man fått bort allt! Men bortsett från det passar det mesta, även om gjutningen kunde varit bättre. Mycket skägg och ett par olyckliga sjunkmärken är det. Det är svårt att tro att det är en helt ny modell, den känns mer som en återutgåva av något från 90-talet. Både vad gäller gjutning och kvalitet.
Men på många andra sätt är den riktigt trevlig och det mesta passar utan större problem. Och det här är faktiskt första gången jag bygger något som jag själv har ägt! Fast min egen får vänta ett tag, det var en 75:a. Men jag har även fått tag på Ebbros, och där finns alla delar till den modellen. Så kanske blir det en revival av min egen en vacker dag.