Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Blev lite mer invecklat än jag tänkt mig, det här bygget.... Så som den ser ut på kartongen har den aldrig gjort i verkligheten. Den såg ut som den ensitsiga roll out prototypen och sedan målades den om i orange över den befintliga märkningen för att slutligen målas i TPS... jag har efter lite klurande kommit fram till att ag ska göra den i orange, när den användes för vapen tester.
Det tog ett antal tunna lager blankt vitt för att den skulle bl vit igen, hade lite bekymmer med förtunning som inte mixats med färgen som spluttrade på ytan och löste upp ärgen fläckvist....mysko grej som jag bara råkat ut för med lifecolor. Kan vara att jag förtunnat lite för kraftigt och bara ska lägga till lite mer färg i blandningen.
Jag funderar på att polera ytan och lägga ett lager vitt till innan jag börjar med det oranga. (det ser rött ut men amrisarna kallar färgen för orange...samma färg som på kustbevaknings helikoptrar och målflygplan.)
Polka polka polka!
Rätt intressant maskjobb och färgval! ska de guldblåa dekalerna på de röda fälten? det tycker jag inte stämmer enligt mina beräkningar så jag måste ju ha fel
Den ska vara i det här utförandet, den målades om för vapentester.... det guld blå var själva roll-out målningenn sedan när det skulle testas på riktigt så målades kärrorna i blått för testplan för flyg egenskaper och hårdvara, rött/orange för vapen och system tester.