Dassault Super Mystere Airfix/Heller
Mig 21bis "Fishbed" FROG
Henschel Hs 126 Italieri (Airfix el. Matchbox duger också)
Corsair F4U4 Matchbox
T 34/76 Matchbox
Nakajima Ki-43 (Oscar) Revell
Köpes flygplan + pansar
-
- Kontakt:
Re: Köpes flygplan + pansar
Airfix är den bästa av dom.ulv skrev: Henschel Hs 126 Italieri (Airfix el. Matchbox duger också)
Bäste ulv, jag har en Airfix 1/72 Hs 126 i utmärkt skick (inner plastpåsen dock bruten) till salu. Hör av dig om du är intresserad.
Lev väl
Anders
Lev väl
Anders
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Jag har en Super Mystere som är din för 50:- + frakt!
Airfix 03020-3 Super Mystére 50:-
(White Box, en del lösa delar i kartongen men komplett. Torrpassning påvisar god passform)
Airfix 03020-3 Super Mystére 50:-
(White Box, en del lösa delar i kartongen men komplett. Torrpassning påvisar god passform)
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
Kan bara hålla med rörande Super Mystere'ns passform. Airfix lyckades bra där. Mitt tips är att slipa ner linjeringen innan ihopsättning och ritsa in nya linjer med lämligt tandläkarverktyg. Inredningen är spartansk men det går säkert att hitta ett bra alternativ när det gäller stolen. Hjulhusen existerar knappt så där är det lite mer jobb. Men i stort sett en bra och sällsynt modell av ett flygplan med mycket historia bakom sig...
Revell har gett ut Matchbox T34/76 i 1/76. så önskar du samma modell men kan tänka dig den i Revell's låda istället så är den rätt lätt att få tag i. Även när det gäller Mig 21 så föreslår jag Revell. Deras rätt mycket nyare Mig 21:a slår Frog gamla med hästlängder.
Vänligast / André
Revell har gett ut Matchbox T34/76 i 1/76. så önskar du samma modell men kan tänka dig den i Revell's låda istället så är den rätt lätt att få tag i. Även när det gäller Mig 21 så föreslår jag Revell. Deras rätt mycket nyare Mig 21:a slår Frog gamla med hästlängder.
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

-
- Kontakt:
Frogs MiG-21 är inte en bis utan en F-13 (vilket är rätt stor skillnad). Som modell betraktat är den värdelös, fel form och dessutom för stor. Nostalgivärdet är förstås ansenligt, men den som vill ha en korrekt MiG-21 bör se sig om efter något annat. Gäller det en F-13 är Revell överlägsen, handlar det om en bis är det värre. Där finns inget riktigt bra just nu, bäst i formerna är Zvezda, men den är lite spartansk. RV har en som ser fin ut, men som dels har en överdrivet nitad yta och som dessutom har en för stor huvdel (dvs hela partiet är för stort). Eduard och KP har nya på gång, så bäst är att vänta.
Kände lite att det finns ett "Israeliskt tema" här. Om det är så vill jag minnas att det just var en F-13 som en Irakisk pilot lämnade över till Israel på 60-talet. Det var en av de första som västvärlden fick tillgänglighet till och den utvärderades rätt grundligt av Israel (och USA). Den finns att beskåda för allmänheten på museum i Israel. Det skulle inte förvåna mig om kunskaperna man fick om denna maskin lade grunden för Israel's program med att uppdatera och modernisera just Mig 21 bis för andra flygvapen...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...