TP 47
TP 47
Jag har tagit över en kompis Catalina Affären som Revell släppte för många år sen finns det någon konverteringssats för att göra Catalinan till en "riktig" TP 47?
Jag har inte varit uppmärksam på ett tag har de nya 1/72 Lansen och Viggen släppts än? Eller är det fortfarande future release?
Jag har inte varit uppmärksam på ett tag har de nya 1/72 Lansen och Viggen släppts än? Eller är det fortfarande future release?
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
-
- Kontakt:
Re: TP 47
Tarangus 1/72-Lansen finns, den nya Viggen däremot, kommer senare i år. Och jag tror tyvärr att det saknas konverteringssats till Catalinan. I alla fall finns ingen på marknaden idag.
-
- Kontakt:
Hjälper detta?
Mått i 1:72

Mått i 1:72

Den där vingen ser inte helt frisk ut. Är Catalinan på FV-museum i så dåligt skick?
/André
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
- Namn: Lars Befring
Jag har för mig att det sitter minst en byggare ute i stugorna och knåpar på en konvertering
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Så var det när den stod ute. Numera finns den att beskåda inomhus och ser bättre ut. Jag tar och lägger upp bilder på hemsidan.Andre B. skrev:Den där vingen ser inte helt frisk ut. Är Catalinan på FV-museum i så dåligt skick?
/André
http://www.ipmsstockholm.se/home/consol ... nso-tp-47/
Senast redigerad av Björn B den 29 jan 2017, 02:15, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Kontakt:
Nej, det var dessa luckor den hade då också. Däremot så satt det ett litet fönster i luckan istället för de små glaskupolerna.jonaszett skrev:Tp 47 hade väl stora kupoler vid leverans?
Z
Nej, denna bild är tagen innan restaureringen och förstås innan den kom inomhus.Den där vingen ser inte helt frisk ut. Är Catalinan på FV-museum i så dåligt skick?
/André