Hursomhelst är jag inte jättesugen på att använda dekalerna från Tamiya. Mina tidiga erfarenheter am deras dekaler är att de är väldigt tjocka och att de inte reagerar bra med de dekallösningar jag använder. Dock verkar utbudet på dekaler för just -1D versionen vara rätt begränsat. Aeromaster hade en hel del, men de är ju tyvärr ur print sedan länge och går bara att få tag på second-hand till o-hemula priser från Ultracast eller liknande sidor. Barracuda studios hade också ett set med sena Corsairer som såg bra ut, men det verkar också vara ur produktion för närvarande. Det enda set jag hittade på Hannants var från Techmod, och det var tre maskiner som alla dock var från USS Bunker Hill.
Det jag undrar är sålunda om någon har något tips på något ställe där det går att få tag på dekaler till sena F4U-1D, eller, i annat fall, om någon, någonstans har ett sätt liggande de eventuellt skulle vara villiga att skiljas ifrån. Givetvis mot kompensation i så fall. Som en bonus skulle jag kunna dokumentera och lägga ut projektet när det väl lyfter, så att säga

Mvh, Anders