Lite blänk 1/24 BMW M3 Limo

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jocke E
Namn: Joachim Erichsson

Lite blänk 1/24 BMW M3 Limo

Inlägg av Jocke E »

Bifogar lite av mitt senaste alster då jag tycker det är dåligt med blänk här på forumet.
Byggt en modell av min drömbil, och jag letar faktiskt för fullt efter ett fint skala 1/1 exemplar i just den här färgen, Estorilblå eller en i Cosmosvart. Modellen av M3an är byggd utav två modellsatser, Dragon och revell där jag använt sedan karossen från Revell och resten från Dragons M3 Coupe. Fälgarna är frn USCP. Lite scratchbyggt med såsom inredning och avgas.

Bild
Bild
Bild

Mer om modellen och byggtråd finns på:http://www.automotiveforums.com/vbullet ... ?t=1149068

/Jocke
Stellan
Kontakt:

Re: Lite blänk 1/24 BMW M3 Limo

Inlägg av Stellan »

Snyggt bygge. Ovanligt at se en 4-dörrars bil, nästan som en bil som vem som helst skulle kunna ha. Tråkigt att modelltillverkarna bara satsar på hottade åk och sportbilar. Har den regplåtar för svarttaxi?
Stellan Schroeder Englund
F Porsche

Inlägg av F Porsche »

Mkt bilkänsla, en liten bil, ingen modell.
Lite bugs på ruta och lampor + bromsdamm på framhjulen så når den 100 från nuvarande 99.
lmracer
Namn: Mendy

Inlägg av lmracer »

Hej Jocke.
Har du lite bilder på bygget "WIP", skulle va kul och se hur du kitbashade den
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Hej Mendy!

Jockes byggtråd hittar du här: http://www.automotiveforums.com/vbullet ... ?t=1148942

Trevligt med standard-bilar! Ibland har jag varit sugen på att bygga någon av mina egna bilar men det får dessvärre bli 1:87 (i bästa fall) eftersom jag mest kört SAAB och Volvo :) !

Hälsningar

Magnus
Snabbe
Namn: Carl Adam Jonas Andersson

Inlägg av Snabbe »

Fel skala på metallicfärgen... ;)
Skriv svar