Hobbyboss J 29B

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Mats Averkvist
Kontakt:

Hobbyboss J 29B

Inlägg av Mats Averkvist »

Bild

Denna kom ju på marknaden för ett tag sedan. Är det någon som har tittat närmare på den?
Jag ser att de har bytt gjutramen för vingarna mot sådana utan hacket, men är det också skillnad på bakkropparna mellan J 29F- och J 29B-satserna?
Det borde vara en ganska stor tydlig skillnad eftersom J 29F hade EBK och var fetare runt "höften". Eller är det så tragiskt att båda byggsatsernas kroppar är helt lika?
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Re: Hobbyboss J 29B

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det är en helt ny kropp med en smalare utblås plus att den lilla kåpan under utblåset är med. Det är vad jag kan se på bilderna. Jag har inte satsen själv.

Nicklas

Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det är en helt ny kropp med en smalare utblås plus att den lilla kåpan under utblåset är med. Det är vad jag kan se på bilderna. Jag har inte satsen själv.

Nicklas

J 29B

Bild

J 29F

Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Plus helt nya vingar. Har kollat lite närmare på den och hade bara skalan varit rätt, hade jag varit riktigt sugen. Dekalerna är naturligtvis oanvändbara, men ändå ljusår bättre än J 29F-utgåvan. FN-dekalerna är nästan så att man åtminstone skulle överväga en liten stund att faktiskt använda dem.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Björn Fransson skrev:Plus helt nya vingar. Har kollat lite närmare på den och hade bara skalan varit rätt, hade jag varit riktigt sugen. Dekalerna är naturligtvis oanvändbara, men ändå ljusår bättre än J 29F-utgåvan. FN-dekalerna är nästan så att man åtminstone skulle överväga en liten stund att faktiskt använda dem.
Box scale har väl aldrig hindrat dig förut? Fortfarande 1/52,746592?
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Nej... Om jag känner mig själv rätt sitter jag väl och bygger på den här snart, istället för att äntligen ta tag i min Pilot Replicas-tjugonia. För visst är den fortfarande i den innovativa 1/52-skalan.
Skriv svar