MiG-23BN, RV Aircraft 1/72 - Klar!
Re: MiG-23BN, RV Aircraft 1/72 - Klar!
Dödsskön lirare! Gillar raketkapslar och när de sitter så där tätt under kroppen är det så bra det kan bli. Fina nyanser på färgerna och kontrasten mellan originalmålningen och de övermålade östtyska beteckningarna är fin att skåda.
Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Tackar! Det påminner mig om att jag ska tacka Magnus Fridsell för raketkapslarna. Hade egentligen fixat dem, men Magnus skickade nya som var resor bättre än min lösning.
Övermålade markeringar är alltid roliga att försöka få till på ett realistiskt sätt. Uppenbart hade man använt en mer klargrön nyans. Lite lustigt är att man i nosen även bemödat sig med att även använda en beige nyans och fyllt i kamouflagemönstret - vilket man struntat i på vingar och fena.
Övermålade markeringar är alltid roliga att försöka få till på ett realistiskt sätt. Uppenbart hade man använt en mer klargrön nyans. Lite lustigt är att man i nosen även bemödat sig med att även använda en beige nyans och fyllt i kamouflagemönstret - vilket man struntat i på vingar och fena.
-
Du har gjort ett riktigt fint jobb med MiG:en, och det var mycket intressant att läsa om bakgrunden till den. Tack för bilderna på de udda Luftwaffe-kärrorna också!
-
- Kontakt:
Tack! Ja, det är kul med dessa udda fåglar som plötsligt bytte sida, från öst till väst. Inspirerad av denna har jag precis försett mig med Luftwaffedekaler till en Su-22. På ett byggbord nära er inom kort. Eller om tio år. 

Jättefint bygge! Alla skrovdetaljer (och ditt hantverk) gör att det ser ut att vara i en större skala.
-
- Kontakt:
Tackar! Ja, ytdetaljeringen är sanslöst omsorgsfull för att vara i 1/72. Kanske lite överdriven för att vara helt verklighetstrogen, men det blir rätt snyggt. 

Det är ett jädra fräckt åk och blir man inte sugen på maskinen för dess egen skull så skulle det vara kul att prova en av RVs modeller någon gång! Det där med ytdetaljering är överdrivet i alla skalor men behövs för att det ska se någorlunda vettigt ut, jag gillar intrycket som "nitarna" ger på din MiG. Och kul att kapslarna kom till användning, det finns mer ryss-skrot här i gömmorna om det skulle behövas. Jag lär inte förbruka dem själv med nuvarande modell-böjelser
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
Otroligt fint bygge! Jag håller med om att den ser ut att vara i större skala, fina detaljer!
/Fredrik
/Fredrik
-
- Kontakt:
Tack ska ni ha!
Magnus: Då vet jag. Rätt som det är saknas någon skena eller balk eller annat jox. Jag hör av mig! Kanske kan det vara en Su-22 i 1/72 på gång. Fast helst ser jag dem nog på dina egna byggen, se nu till att leta upp något med vingar!
Magnus: Då vet jag. Rätt som det är saknas någon skena eller balk eller annat jox. Jag hör av mig! Kanske kan det vara en Su-22 i 1/72 på gång. Fast helst ser jag dem nog på dina egna byggen, se nu till att leta upp något med vingar!

Jag tycker faktiskt att det inte kan bli för mycket FloggersBjörn Fransson skrev:Med risk för att framstå som manisk, kommer här en MiG till...

\\Dan
Bygger alldeles för sakta..